L’usuari de Renfe Xavier Lluís porta quatre mesos esperant resposta sobre la reclamació que va posar el passat 5 d’agost, després que una taquillera de l’estació de Benicarló (Baix Maestrat) no el va voler atendre per parlar en català. L’empresa ferroviària encara no li ha donat resposta.
Xavier Lluís ha confessat a El Nacional que fa just quatre mesos va viatjar sense validar un tiquet -que ja havia pagat- no per voluntat pròpia, sinó com a protesta per un cas de discriminació lingüística.
Abans d’agafar el tren a Benicarló, ciutat castellonenca a només 20 quilòmetres de la frontera administrativa amb Catalunya, l’usuari va ser atès per una treballadora de l’estació, en paraules d’ell, la “Sra. Rodríguez”, que no hauria volgut continuar amb l'atenció perquè ell parlava en català.
Considerant, l’usuari, que tenia tot el dret d’expressar-se en la seva llengua -el valencià és oficial a Benicarló-, va intentar fer fotos del moment, per tal de deixar d’alguna manera constància dels fets, però aleshores la treballadora va amenaçar amb trucar a la policia.
Finalment, després que en aquell moment Lluís va demanar reiteradament ajuda via Twitter a Renfe i Adif sense èxit, va acabar viatjant amb el tiquet sense validar, indignat per l’actitud rebuda.
Renfe no es pronuncia
Després de quatre mesos, l’usuari assegura que no ha rebut resposta a la reclamació que va fer aquell mateix dia -la qual Renfe va confirmar que havia rebut-, i això que es dirigeix “cada setmana” a les companyies “a través de Twitter i mail”.
Només un cop de les desenes de vegades que ho ha intentat, l’afectat diu haver estat contestat. Va ser a principis de novembre a través d’un tuit des del compte de Renfe, on l’empresa al·legava que ells no eren els encarregats de tramitar expedients, sinó que el responsable n’és el Departament d’Atenció al Client, al qual Lluís ja s'havia dirigit desde primer moment.
Amb tot, l’usuari considera que la companyia no vol respondre-li la reclamació perquè es tracta d’un cas de discriminació lingüística, i és que, ha assegurat a El Nacional, en aquests quatre mesos s’ha posat en contacte amb ells per tractar altres assumptes, i aleshores sí que ha estat contestat.