Renfe comença aquest dilluns a vendre bitllets per l'AVLO, l'AVE 'low cost' que posarà en servei al corredor d'Alta Velocitat entre Madrid i Barcelona el pròxim 6 d'abril, a vigílies de la Setmana Santa.
La companyia ferroviària inicia la comercialització d'aquest nou servei a les 13.00 hores i amb una iniciativa promocional per la qual llançarà 10.000 bitllets d'AVLO a 5 euros.
Renfe posarà a la venda 1.000 places promocionals al dia durant deu dies, que inclouran bitllets per viatjar des de la posada en marxa de l'AVLO fins a finals d'agost.
Els bitllets bàsics de l'AVE de baix cost tindran un preu d'entre 10 i 60 euros, en funció de la demanda i l'horari, si bé serà de 5 euros per als menors de 14 anys.
La companyia ferroviària comercialitzarà l'AVLO només per Internet, a través d'una pàgina web específica, www.avlorenfe.com. No obstant això, més endavant també es vendran al web habitual de la companyia i a les taquilles de les estacions, si bé en aquest cas tindran una comissió per despeses de gestió.
Així mateix, els viatgers que vulguin afegir prestacions al seu viatge, com transportar una segona maleta o triar seient, hauran de pagar un suplement.
A més, el nou AVE de baix cost no comptarà amb una de les principals característiques de l'AVE convencional de Renfe, la del compromís voluntari de puntualitat.
No obstant això, Renfe assegura que AVLO circularà a la mateixa velocitat i comptarà amb els mateixos temps de viatge que l'AVE. El trajecte directe entre les dues ciutats serà de dues hores i mitja.
Renfe començarà a donar servei amb tres circulacions diàries per sentit, dues de les quals tindran parada a Saragossa, si bé preveu afegir uns altres dos trajectes al llarg de l'any.
De moment, les tres freqüències amb què s'estrenarà parteixen cada dia de l'estació d'Atocha a les 9.15 hores, a les 16.00 hores i a les 20,35 hores. Les sortides des de Barcelona Sants s'han fixat a les 9.25 hores, a les 16.25 hores i a les 20.00 hores.
Renfe prestarà aquest nou servei AVE econòmic i de menys prestacions amb trens AVE de la sèrie S-112 fabricats per Talgo, els coneguts com a 'pato', que han estat remodelats i pintats amb els colors corporatius elegits per a l'AVLO.
En virtut d'aquesta remodelació, i en suprimir el cotxe cafeteria, aquest tren serà l'AVE amb més capacitat de transportar viatgers, ja que comptaran amb un total de 438 places.