Renfe connectarà Màlaga i Múrcia amb AVE... passant per Madrid: 7 hores de viatge. Es tracta d'un trajecte que és de menys de cinc hores en cotxe i d'unes sis hores en bus, així com d'unes set hores en tren (amb transbords). El que ha anunciat l'operadora és simplement fer que els viatgers s'estalviïn els transbords, ja que els hauran de fer igualment una volta surrealista: de Màlaga pujar cap a Madrid, de Madrid baixar cap a Alacant i d'Alacant fer marxa enrere cap a Múrcia. 

Segons va anunciar Renfe aquest dilluns, es posaran servei dos trens d'alta velocitat a partir del pròxim 1 de juny, un per sentit. Seran trens directes i diaris per viatjar entre Màlaga, Madrid, Alacant i Múrcia. El primer sortirà de la ciutat andalusa a les 8.05 hores, aturarà a Atocha i arribarà al País Valencià a les 13.39 hores. Després d'aquest llarg trajecte, el comboi arribarà a la seva destinació a les 14.37 hores. Una hora després, a les 15.32 hores, el camí de tornada: de Múrcia a Alacant (16.35 hores) fins a Màlaga (22.36 hores). Els bitllets ja estan a la venda.

Queixes per la "desesperant volta" de Renfe

Renfe no n'ha tingut prou amb aquesta surrealista connexió, que a sobre s'ha vantat que "crea també a partir de l'1 de juny relacions directes per viatjar entre Màlaga i les ciutats de Conca, Albacete, Elx i Oriola, entre altres". "Aquests serveis directes se sumen a la programació actual per viatjar entre Màlaga, Alacant i Múrcia que compta amb vuit opcions de viatge diàries (tres amb sortida de Màlaga i cinc amb sortida de Múrcia) mitjançant enllaç amb dos trens i comercialitzats mitjançant un bitllet integrat únic", ha conclòs l'operadora.

És clar que la notícia no ha agradat gens, fins al punt que mitjans de comunicació locals com La Opinión de Murcia han parlat de la "desesperant volta que fa l'AVE que va de Múrcia a Màlaga: més de 1.000 quilòmetres". A les xarxes socials, tot han sigut queixes, centrades en l'habitual madridcentrisme de la xarxa ferroviària espanyola. I és que aquest és un dels grans problemes de Renfe, sumats a la nefasta gestió de Rodalies a Catalunya. En aquest sentit, el ministre de Transports, Óscar Puente, ha tornat a culpar els Mossos d'Esquadra pel caos del servei. "Faré un esforç per contenir-me", li ha dit al senador de Junts Josep Lluís Cleries. Sobre aquesta qüestió, cal recordar que l'operadora mantindrà el mateix pla de transport fins que se solucioni la incidència, cosa que potser passarà d'aquí a dos mesos.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!