El president de la Renfe, Isaías Táboas, ha qüestionat que el traspàs de la gestió de Rodalies al Govern pugui millorar el servei. Táboas, que ha recordat que no és ell qui negocia una possible transferència d'aquestes competències, ha subratllat que “Renfe té un bon servei si es compara amb el servei de rodalies d’altres capitals europees". El president de la Renfe, en una entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio, ha anat més enllà i ha defensat el servei de Rodalies a Barcelona, una setmana després de la gran aturada que va deixar sense funcionar cap tren a tot Catalunya. A més a més, Táboas ha aclarit que ells compleixen amb el servei que la Generalitat els demana.
Táboas ha posat l'accent en els punts positius del servei de Rodalies a Catalunya. "La puntualitat el 2019 va ser del 93%. Aquesta xifra suposa unes millors dades que les de Dublín, Oslo, Lisboa, Londres, Milà o Brussel·les", ha dit. El president de la Renfe ha reconegut, però, estar per sota d'algunes ciutats sueques o holandeses. "Amb les obres que volem fer i les inversions que s’estan fent, ens volem posar al seu nivell d’índex de puntualitat, en el capdavant d’Europa". Tot i que Táboas ha declarat que "no volem que torni a succeir”, en relació amb l’aturada generalitzada del divendres passat, ha preferit esperar que s'esclareixin els fets abans de demanar responsabilitats. "Adif ha anunciat l’obertura d'una investigació per esclarir els fets del divendres passat sobre què havia fallat. Quan ens informin de l’anàlisi, en parlarem", ha sentenciat el president de la Renfe, que ha afegit que "el més important és evitar que la ciutadania no pugui tenir els serveis que hauria de tenir".
Traspàs de competències al Govern
“Si es fa efectiu el traspàs de competències del govern espanyol al català, qui conduirà els trens, la Generalitat?”, ha incidit irònicament sobre que el govern de Pere Aragonès gestionés el servei de Rodalies. “Nosaltres prestem els serveis que la Generalitat ens demana. Els inconvenients al nostre servei moltes vegades venen provocats per circumstàncies alienes a nosaltres, només alguna vegada les incidències tenen a veure amb qui ho gestiona", ha respost amb contundència.
"Així i tot, el servei de Rodalies de Barcelona tenen la qualitat quant a la puntualitat de les més altes a Europa. Defenso que la gestió de Rodalies és equiparable a altres capitals europees", ha tornat a incidir sobre el nivell de prestacions de Rodalies. "La puntualitat del nostre servei aquest 2022 és del 91 o 92%". Pel que fa al tràfic d'usuaris, ha explicat que encara hi ha menys números de viatges que el 2019, abans de la pandèmia, però que la situació es troba en una línia ascendent. "Més de 350.000 abonaments expedits, el 30% del total, són a Catalunya. És la zona de l’Estat on se n’han venut més", han conclòs Táboas.
Les obres a La Sagrera i Sant Andreu
Una de les altres problemàtiques plantejades al president de la Renfe, han sigut les obres que s'inicien aquest dissabte a La Sagrera i la nova estació de Sant Andreu. "Són tres mesos d'obres que afectaran el 20% dels usuaris de Rodalies", ha comentat Táboas. "No puc garantir que les obres no s’allarguin, perquè és competència d’Adif", ha analitzat sobre la durada de les afectacions. “Les obres són per tenir una millor qualitat i major freqüència en el servei de cara a un futur. Tota obra suposa una molèstia", ha dit als micròfons de Catalunya Ràdio.