Renfe establirà un Pla Alternatiu de Transport per carretera entre Gavà i Barcelona mentre durin les obres d'accés a l'Aeroport del Prat, que comencen a partir del 28 de setembre. La mesura afectarà la capital catalana, des de l'alçada de Zona Universitària - Palau Reial, i les estacions intermèdies de les línies R2, R2 nord i R2 sud, on es desplegarà una flota d'autobusos per garantir la mobilitat dels viatgers afectats pels treballs.

Així des del cap de setmana del 28 i 29 de setembre que començaran les primeres actuacions, s'oferirà un servei alternatiu per carretera amb busos llançadora entre Barcelona Sants i Gavà i amb parades intermèdies, mentre que els serveis entre Maçanet i Sant Celoni, i entre Gavà, Vilanova i la Geltrú i Sant Vicenç de Calders es mantindran amb el servei habitual. En la connexió entre Barcelona i l'Aeroport del Prat, es dirigirà els viatgers a la línia L5 de Metro i la Línia 9 Sud. Els serveis regionals del corredor sud també es veuran afectats per les actuacions, i en les línies R13, R14, R15 i R16 i R17 es desviarà la circulació per Vilafranca del Penedès, un fet que comportarà un increment del temps viatge d'una mitja hora.

En el primer cap de setmana de les obres, Renfe desplegarà un dispositiu extens per cobrir el servei per carretera amb 188 autobusos que oferiran 3.277 trajectes diaris i 163.850 places en dos recorreguts: un de directe entre Gavà i Barcelona en tots dos sentits i un altre que cobrirà els municipis de Gavà, Viladecans i el Prat de Llobregat. Renfe estima un flux de 64 autobusos cada hora i per sentit en els trajectes entre Gavà i Barcelona (Zona Universitària - Palau Reial), especialment en hora punta, a més de 40 autobusos l'hora, 20 per sentit durant tot l'horari entre el Prat de Llobregat i Gavà, amb parada a Viladecans.

Adaptació d'elements de camp com circuits de via i sistemes de senyalització

Les obres a l'accés dels trens al Prat abordaran treballs en infraestructura, sistemes d'energia i electrificació, i en el control de comandament i senyalització. També estan previstes operacions per a l'extensió d'una de les vies del Prat de Llobregat en un futur s'enllaci amb els nous ramals que connectaran amb la nova infraestructura. En aquesta nova instal·lació s'hi implantarà el sistema ERTMS, i per tant caldrà fer operacions d'adaptació d'elements de camp com circuits de via i sistemes de senyalització als trajectes Gavà-El Prat, El Prat-Bellvitge i Castelldefels-Garraf. De la mateixa manera, es posaran en servei els nous enclavaments o sistemes informàtics de gestió del trànsit, a les estacions del Prat, Gavà i Castelldefels.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!