Renfe ha anunciat que reforçarà el servei de la línia R1 de Rodalies entre l'Hospitalet de Llobregat i Calella els caps de setmana i els dies festius durant els mesos d'estiu. Així doncs, augmentarà amb 9.228 places aquests dies, segons ha informat aquest divendres la companyia. Les mesures es posaran en marxa a partir d'aquest dissabte, 1 de juliol. A la pràctica es traduirà en quatre trens per sentit en hores punta, una mesura que ve motivada per la crescuda d'usuaris en el període estiuenc. L'ampliació de l'oferta s'estendrà fins a l'1 d'octubre. 

L'increment del servei farà que entre les 10:00 h i les 12:00 h circulin trens cada 10 minuts des de l'estació de Barcelona-Plaça Catalunya en sentit Mataró. A la tarda, entre les 17.30 h i les 19.30 h, el mateix nombre en sentit contrari, en comptes de cada quart d'hora. Renfe també ha augmentat el nombre de combois a la línia R2 de Rodalies, amb 17 addicionals a l'estació de Platja de Castelldefels.

Nous trens de Renfe per al 2025

Els nous trens de Rodalies entraran en funcionament d’aquí a un any i mig, i per tant a Catalunya hi haurà 101 trens nous. Renfe ha destacat que tenen capacitat per a 900 passatgers, uns 200 més que els actuals, i disposen de més portes i més accessibles, fet que agilitza l’entrada i sortida. A llarg termini confien que això permetrà reduir el temps d’aturada i incrementar la freqüència de pas. 

Dels nous trens encarregats per Renfe per renovar la flota de Rodalies, una part els assumeix Stadler, una altra els construeix CAF i una altra també ha estat encarregada a la planta vallesana d'Alstom. Són 201 combois fets a Santa Perpètua, dels quals 49 es destinaran a la xarxa catalana, mentre la resta aniran al servei de Cercanías. La previsió del fabricant i de Renfe és que durant tot el 2024 puguin superar el procés de proves i homologació, per tal d’entrar en servei a principis del 2025. S’expediran mensualment en lots de quatre unitats.

Els combois tenen més portes que els trens actuals, fet que garanteix “més eficiència en la càrrega i descàrrega de passatgers”. A més, tindran més capacitat, és a dir, si ara els Rodalies traslladen entre 600 i 700 viatgers, els nous trens tenen capacitat per a 900. També són combois preparats per circular en doble composició, de manera que en hora punta es preveuen capacitats de fins a 1.800 persones. En la línia dels dissenys ja presentats a Stadler, es preveu més espai per a bicicletes i cotxets infantils, endolls USB i connexió wifi.