Renfe mantindrà el mateix Pla de Transport fins que se solucioni la incidència. Segons ha pogut saber ElNacional.cat, la companyia continuarà amb la programació establerta aquest dimarts i només s'anirà modificant a mesura que avancin les tasques de reparació d'Adif. El minitre de Transports, Óscar Puente, va informar dilluns en roda de premsa que calculen que trigaran a reparar totes les línies afectades dos mesos. El pla s'ha treballat conjuntament amb el Govern, l'Ajuntament de Barcelona i el cos de Mossos d'Esquadra i ha tingut en compte tots els mitjans de transport públics disponibles. Segons ha informat l'executiu català, a partir de dimecres el format de les reunions del comitè de crisi, que es manté actiu, serà únicament telemàtic. La nova programació és conseqüència de les afectacions provocades a tota la xarxa de Rodalies arran d'un robatori de coure a l’estació de Montcada Bifurcació el passat diumenge. El primer dia d'incidència va coincidir amb la jornada electoral del 12-M.
El pla de Renfe per a Rodalies pels pròxims dos mesos
La circulació de l'R1 està restablerta des d'aquest dimarts. El tren fa el servei habitual (de l'Hospitalet de Llobregat a Maçanet - Massanes). L'R2 també ha recuperat la circulació habitual: de Castelldefels a Granollers Centre; l'R2 Nord de l'Aeroport a Maçanet - Massanes, i l'R2 Sud de Barcelona Estació de França a Sant Vicenç de Calders.
En canvi, l'R3, que uneix l'Hospitalet de Llobregat amb Puigcerdà, només disposa de servei ferroviari entre Puigcerdà i Montcada Ripollet cada mitja hora en ambdós sentits. Des de Montcada Ripollet, s'ha habilitat un servei alternatiu per carretera fins a Fabra i Puig, a Barcelona, on els viatgers poden continuar el seu trajecte amb la línia 1 de metro. Els usuaris també tenen l'opció de fer transbord en estacions d'altres línies en poblacions coincidents.
A l'R4, que habitualment enllaça Sant Vicenç de Calders amb Manresa, només hi ha disponibles dos trens per hora i sentit entre l'Hospitalet i Manresa, i quatre trens per hora i sentit entre l'Hospitalet de Llobregat i Sant Vicenç de Calders.
Els usuaris de l'R7, que normalment va de Fabra i Puig a Cerdanyola Universitat, poden fer el recorregut fins a la UAB combinant el tren amb autobusos. També disposen de l'alternativa Bus Exprés 3. L'R8, que va de Martorell Central a Granollers Centre, es manté sense afectacions.
També es manté el servei habitual en tren de l'RG1 (l'Hospitalet de Llobregat - Figueres/Portbou) i l'R11 (Barcelona Sants - Portbou). En canvi, l'R12 (l'Hospitalet - Lleida) disposa d'un servei alternatiu per carretera de Manresa a Calaf, punt d'enllaç amb el servei ferroviari. Segons Renfe, els regionals sud no tindran afectacions. Pel que fa als trens Intercity que circulen per ample convencional, realitzaran el servei amb doble tracció (per cap i cua) per evitar moviments en buit en l’àmbit de Barcelona.
Des de Renfe avisen que la reubicació de material i personal durant les tasques de reparació de la xarxa pot provocar afectacions puntuals en la reorganització del servei prevista.