Ridícul en la represa de la circulació de trens al túnel de Roda de Berà després de cinc mesos. Feia només dues hores que s'havia restablert el servei ferroviari al corredor mediterrani un cop finalitzades les obres de gairebé mig any, però a dos quarts de cinc de la tarda d'aquest dilluns s'ha hagut de tornar a tallar la circulació a l'entrada de l'estació de Sant Vicenç de Calders arribant per Cunit. El motiu? Segons ha informat Adif, ha sigut la manca de tensió a les catenàries el que ha obligat a interrompre el servei; sense concretar la causa de l'incident.

A conseqüència de l'avaria, dos trens han romàs aturats amb passatgers entre Sant Vicenç de Calders i Cunit. Les línies afectades han estat l'R2, l'R13, l'R14, l'R15 i l'R16, segons ha comunicat Protecció Civil. Han passat dues hores fins que Adif ha anunciat el restabliment de la circulació ferroviària. Durant aquest temps, Renfe ha desviat alguns combois regionals que van a Tarragona i a les Terres de l'Ebre per la línia de Vilafranca del Penedès. Paral·lelament, s'ha continuat prestant el servei de transbord amb autobusos entre Sant Vicenç de Calders i Cunit per donar servei als usuaris dels serveis de Rodalies de la línia R2 Sud, que transcorre per la costa.

Les obres del túnel de Roda de Berà

Ha sigut aquest dilluns que els trens regionals de les línies R14, R15, R16 i R17 han recuperat el servei entre Tarragona i Barcelona després de les obres al túnel de Roda de Berà; tot i que encara no s'aturaran a l'estació de Sant Vicenç de Calders per tal de continuar amb els treballs a la infraestructura fins al 25 de maig. Un cop recuperat el servei, Renfe ha homogeneïtzat els horaris i ha fixat un interval de pas de fins a un màxim de 30 minuts per als viatges entre Barcelona i Tarragona durant els dies laborals, incrementant l'oferta en tres nous trens per sentit. Durant el matí s'han fet simulacions comercials per comprovar que tot funciona correctament, perquè, a partir del migdia, els usuaris fessin servir el servei. Tanmateix, només dues hores després ja hi ha hagut una avaria important que ha obligat a tallar la circulació.

Les obres han consistit en l'adequació de l'estructura del túnel de Roda de Berà i l'adaptació d'aquest tram a l'ample internacional, a més de la instal·lació d'un tercer carril. Emmarcades en el desenvolupament del corredor mediterrani i amb una inversió de setze milions d'euros, van començar el primer d'octubre i la previsió era que s'acabessin aquest mes de març.

Boicot dels treballadors pel traspàs

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha acudit a l'estació de Tarragona per agafar el primer tren amb destinació a Barcelona després de reprendre's el servei, al costat del director de Rodalies, Antonio Carmona. "Les obres han acabat dintre del termini i en la forma escaient. [...] Durant les primeres setmanes hi haurà algunes disfuncions", ha apuntat. Així, ha demanat "comprensió" pels retards i les incidències.

D'altra banda, aquest dilluns al matí hi ha hagut més afectacions a l'R2 Sud i l'R4 pel boicot dels treballadors pel traspàs de Rodalies, com ja va passar durant el cap de setmana. Des de Junts per Catalunya s'han criticat aquests dies de caos ferroviari de Cunit i han afirmat que el Govern de Salvador Illa "s'acaba al Llobregat". Si amb tot això no n'hi hagués prou, els sindicats de Renfe i Adif han convocat set dies de vaga entre el març i l'abril pel traspàs. Concretament, els dies 17, 19, 24, 26 i 28 de març, així com els dies 1 i 3 d'abril. Sobre aquesta qüestió, Paneque ha afirmat que el traspàs de Rodalies no suposarà "ni una sola pèrdua dels drets laborals". "Estic segura que, en les converses amb els representants sindicals dels maquinistes i el personal de Renfe, podem garantir que mantindran els seus drets. Que tinguin tranquil·litat", ha conclòs.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!