Una part important del Ripollès ha estat des d'aquest dijous sense cobertura mòbil ni fibra òptica als domicilis arran d'un robatori de cable de fibra òptica que ha interromput el servei. Telefònica ha confirmat aquesta incidència a l'ACN i han apuntat que ja hi ha tècnics treballant per resoldre el problema. El punt de la incidència es troba entre Ripoll i Sant Joan de les Abadesses. Segons informa el Consell Comarcal del Ripollès, ha deixat de funcionar la xarxa mòbil de Movistar així com la xarxa de fibra òptica de Movistar, Orange i Vodafone a bona part de la comarca, a excepció de zones de la Vall de Camprodon i els seus municipis propers que reben el senyal des de la Garrotxa. Fonts de Telefònica han explicat que el cable robat és de fibra òptica, i per això afecta el servei de mòbil i d'Internet. Els tècnics estan treballant sobre el terreny si bé encara no hi ha cap previsió de restabliment del servei.

Incidència a Ponent

Telefònica també havia registrat des d'aquest dimecres incidències tant a Internet com a la telefonia fixa a diversos municipis de les comarques de Ponent. Al Pla d'Urgell i el Segrià el servei es va aconseguir recuperar el mateix dimecres al vespre, però a les Garrigues l'afectació es va allargar durant tot el dijous. El president del consell comarcal, Antoni Villas, ha dit que a la seu de la institució van haver de fer funcionar els ordinadors per a gestions administratives amb unes targetes per poder-se connectar. A més, la fallada va venir arran d'un incendi en un punt de fibra al costat de la LL-11 a Lleida i en un altre a Bell-lloc d'Urgell. Telefònica va presentar dijous una denúncia als Mossos d'Esquadra per aclarir si ha estat un acte vandàlic, un robatori o una fallada tècnica.

La falta d'Internet i telefonia fixa ha provocat molts problemes a usuaris i administracions durant dos dies a Ponent. En aquest sentit, molts ajuntaments com el de Mollerussa no podien fer gestions dimecres, però també les comissaries de Mossos de la capital del Pla d'Urgell i la de les Garrigues. Els Centres d'Atenció Primària han tingut problemes per atendre els pacients i els comerços per cobrar les compres. L'Agència Catalana de Consum va recordar dijous que els afectats poden reclamar compensacions a la companyia. Poden demanar que se'ls compensi en la pròxima factura pel temps sense servei, i també sol·licitar una compensació pels possibles perjudicis que l'avaria els hagi provocat, sempre que puguin justificar-ho.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!