Roja Directa, la web de contingut esportiu il·legal, ha estat condemnada a pagar 31,6 milions d'euros a Mediapro per danys i perjudicis per piratejar continguts de futbol propietat del grup audiovisual. El jutjat mercantil número 2 de la Corunya ha fixat la indemnització que Puerto 80 Projects, companyia de la web de contingut esportiu il·legal, i el seu administrador, Igor Seoane, hauran de pagar per l'emissió de partits de LaLiga, els drets dels quals de propietat intel·lectual pertanyien a Mediapro durant la temporada 2014/15. Ja el 2022, el Tribunal Suprem va declarar a Puerto 80 Projects i a Seoane responsables de les activitats il·lícites dutes a terme per la web Roja Directa distribuint il·legalment partits de LaLiga i obtenint grans beneficis econòmics per fer-ho.

15,8 milions, responsabilitat de Seoane

D'aquests 31,6 milions, 15,8 són responsabilitat solidària del seu administrador, Igor Seoane. El càlcul de la indemnització s'ha fet en base a la contraprestació econòmica que Puerto 80 projects hauria d'haver pagat a Mediapro per tenir accés al senyal dels partits. Gairebé una dècada després d'haver iniciat les accions judicials, Mediapro ha aconseguit tancar la web a Espanya i fixar aquesta indemnització de drets fins de Propietat Intel·lectual.

Ingressos milionaris

Segons explica la productora audiovisual catalana, Puerto 80 Projects hauria obtingut ingressos milionaris fent servir de manera il·legal els seus continguts audiovisuals. Ho feia "a través de la publicitat i el cobrament de comissions per desviar el tràfic a webs de cases d'apostes esportives". En aquest sentit, afegeix: "Informes pericials judicials del 2022 van evidenciar ingressos de més d'11 milions en un sol dels comptes de la societat". Igor Seoane, també fa front a un procés penal "per un presumpte delicte continuat contra la propietat intel·lectual". Mediapro i LaLiga sol·liciten sis anys de presó, mentre que el Fiscal rebaixa la petició a quatre anys.

El passat 3 de desembre, el Grup Mediapro va obrir la seva seu número 50 a Riad, Aràbia Saudita, per “consolidar la seva presència en una zona de clara expansió dins del sector audiovisual”, van destacar en un comunicat. El Grup Mediapro ha desenvolupat projectes a l’Orient Mitjà des del 2000, principalment, a través de la seva divisió de Broadcast Media Services (BMS). Mediapro Gulf, amb Mario Bayarri al capdavant, donarà continuïtat a aquesta presència i impulsarà projectes per a totes les divisions del grup. Mediapro compta ja amb oficines consolidades als Emirats Àrabs i al Marroc i aposta clarament per aquest mercat en plena expansió.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!