L'Ajuntament de Barcelona ha sancionat a Acciona per posar a la via pública més motocicletes d'ús compartit que llicencies té assignades.
Segons informa el diari digital TOT Barcelona, així es desprèn d'un document intern de l'Ajuntament que ha tingut accés en el qual es detalla que l'empresa de motosharing que opera a la capital catalana ha estat sancionada amb una multa de 901,52 euros per oferir vehicles sense llicència.
El document de l'àrea d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, datat el mes de febrer passat, assenyala que Acciona compta amb 632 llicències a la ciutat, la qual cosa els permet oferir, com a màxim, aquest nombre de motocicletes als usuaris.
El digital indica que aquest límit no s'ha respectat i alguns dels vehicles oferts als usuaris no tenien, per tant, llicència municipal. El consistori barceloní explica amb una eina de seguiment i control que permet saber quants vehicles compartits hi ha en la via pública.
L'expedient qualifica de greu la infracció i sanciona Acciona amb la quantitat màxima prevista en l'ordenança.
El diari afirma que l'agost de 2020 la Gerència de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona ja va enviar una carta a quatre empreses de motosharing per sol·licitar que respectessin el límit fixat per les llicències, en detectar que s'estaven aparcant a la via pública més vehicles que llicencies havia concedit. Detalla que les quatre empreses que van incomplir l'ordenança municipal en aquell moment eren Acciona, Yego, Cooltra i Movo -propietat, entre d'altres, de Cabify.
Tanmateix, relata que un informe de TOT Barcelona concloïa que en octubre de l'any passat, Cooltra i Acciona continuaven incomplint el límit de vehicles al carrer i afegeix que en un altre document intern del consistori es detalla que el 5 de desembre a les 9 del matí Acciona tenia 700 vehicles al carrer, el 15 de desembre tenia 748 i el 27 de desembre a les 9 del matí hi havia 800 motocicletes al carrer d'aquest operador, és a dir, "168 més de les permeses".
Finalment, recorda que l'excés de vehicles de motosharing al carrer ha portat alguns operadors a demandar l'Ajuntament de Barcelona pel concurs de distribució de llicències.