L'exconseller Santi Vila ha contraatacat el ministre de consum del govern espanyol amb un panellet: "Amb el permís del ministre Garzon… em prendré un panellet ben melós!, govern, please: ocupa't dels assumptes públics... que a la vida privada ja cadascú sap el que ha de fer!"
Aquest és el missatge que ha publicat al seu compte de la xarxa social Instagram, que ha acompanyat d'etiquetes com #lliberals #johnstuatmill #onliberty #pastisseriafaixat o #ilovepastiseriacreativa, tot fent referència a la decisió del ministeri de prohibir la publicitat d'aliments "no saludables" dirigit al públic infantil.
A la publicació hi apareix ell mateix, al menjador de casa seva a punt de menjar-se aquest aliment ensucrat típic durant la castanyada.
Prohibició del ministeri
Una forma de criticar la decisió que va prendre el ministeri de prohibir la publicitat d’aliments i begudes considerats “no saludables” dirigits al públic infantil com a mesura per combatre l’obesitat i el sobrepès infantil.Segons va anunciar aquest dijous al matí el ministre Alberto Garzón, la intenció és incidir en un “problema greu de salut pública que afecta la població més vulnerable, els nostres nens i nenes”.
Per això va anunciar un futur Reial decret, a aprovar a principis de l’any vinent, on es regularà la publicitat alimentària i on, específicament, “es prohibirà” tota classe d’anuncis de “xocolata, pastissos, dolços, begudes energètiques i gelats” dirigits al públic infantil seguint els informes de l’OMS i els seus criteris nutricionals i responent així a una demanda dels especialistes en nutrició infantil.
Les xarxes socials
Garzón va fer l'anunci aquest dijous al matí des del Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona després de mantenir una reunió amb l’alcaldessa, Ada Colau, en el marc de la capitalitat mundial de l’alimentació sostenible que ostenta la capital de Catalunya.
Va indicar que la prohibició afectarà no només la televisió i altres mitjans de comunicació convencionals, sinó també a internet, xarxes socials i altres tipus de fòrums, amb esment específic per a aquells canals de comunicació de tota mena adreçats específicament al públic menor de setze anys, inclosos els cinemes quan projectin pel·lícules destinades a aquest públic.
“Passarem a un enfocament de regulació directa de la publicitat d’alimentació i beguda dirigida al públic infantil”, ha assenyalat Garzón, per frenar així el fet que “la població infantil rep molta publicitat que estimula hàbits d’alimentació no saludable”. El ministre ha afegit que hi haurà un règim sancionador a càrrec de la Comissió Nacional de Mercat de la Competència.