L'actriu Scarlett Johansson ha carregat contra l'empresa OpenAI després que la companyia presentés la nova generació de ChatGPT, la qual inclou una assistent virtual que té una veu molt similar a la de l'actriu. En un comunicat, Johansson exposa com fa mesos la companyia va contactar amb ella per ser la veu de ChatGPT, però ella va rebutjar per “motius personals”. Ara, l'actriu ha quedat “sorpresa” i “enfadada” en sentir la veu que ha acabat tenint el nou ChatGPT. “Sonava tan estranyament semblant a la meva que els meus amics més propers i els mitjans de comunicació no podien notar la diferència”, ha afirmat Johansson. Per la seva banda, OpenAI ha negat que la veu del seu assistent virtual sigui una imitació, però l'ha retirat. 

“La veu de Sky no és una imitació de Scarlett Johansson, sinó que pertany a una actriu professional diferent que utilitza la seva pròpia veu natural”, assegura l'empresa en un comunicat. I afegeix: “Creiem que les veus de la IA no han d'imitar deliberadament la veu distintiva d'un famós”. Tanmateix, poc abans de la presència del nou producte de la companyia, Salt Altman, màxim executiu d'OpenAI, va afirmar:  “El nou mode de veu (i vídeo) és la millor interfície d'ordinador que he utilitzat mai. Sembla IA de les pel·lícules; i encara em sorprèn una mica que sigui real”. Anteriorment, Altman també s'ha declarat fan de la pel·lícula Her (2013), on Johansson posava veu a una assistent virtual de la qual el protagonisme s'enamora. 

Segons l'empresa, la veu és fruit d'una associació amb directors de càsting i productors independents per trobar “la personalitat única de cada veu i el seu atractiu per a les audiències globals”. En aquest sentit, OpenAI buscava una veu “atemporal”, “propera”, “càlida” i “atractiva”, entre altres qualitats.

El nou ChatGPT

La setmana passada, l'empresa va presentar el seu assistent d'IA, GPT-4o, la nova versió gratuïta, més ràpida i amb capacitats millorades del seu popular xatbot. Per exemple, pot fer una traducció simultània d'una conversa amb una altra persones en 50 idiomes, pot participar en una videoconferència o descriure el que capta a través de la càmera d'un telèfon. A més, reconeix emocions i imita les cadències de les persones a l'hora de parlar, per semblar el més realista possible. 

L'anunci va tenir lloc al mateix temps que Google —un dels seus rivals més grans— celebrava la seva conferència anual de desenvolupadors, on va ensenyar un producte similar. Els assistents de totes dues empreses tenen qualitats humanes que els permeten veure, sentir, raonar i ajudar l'usuari.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!