TMB ha anunciat els serveis mínims per a la vaga de Metro del dilluns 8 d'abril. Les franges més afectades serà de 6:00 a 6:30, de 9:30 a 10:00 i de 21:35 a 23:35, en què tan sols circularà el 20 % dels metros. De 6:30 a 9:30 i de 16:00 a 20:00 tan sols circularan el 40% dels combois. De 10:00 a 16:00, els metros funcionaran amb normalitat.

Això vol dir que de 6:00 a 6:30 i de 9:30 a 10:00, hi haurà un metro cada 15-20 minuts a les línies 1, 2, 3, 4 i 5. A aquestes línies de 6:30 a 9:30 passarà un metro cada 6-10 minuts. A partir de les 21:35 serà quan més es farà sentir la vaga. Els intervals de pas aniran del 17 minuts fins a la hora. Es recomana, en aquest horari, consultar els horaris de pas per estació per internet.

A la línia L9 i L-10 Nord tan sols n'hi haurà cada mitja hora, aproximadament, durant totes les franges horàries de vaga. A la L9 i L-10 Sud els intervals de pas seran molt alts, i en els horaris de màxim impacte poden ser superiors a l'hora.

Els treballadors de metro de TMB van aprovar en una assemblea celebrada el passat 21 de març secundar la protesta durant aquestes dues jornades a raó de quatre hores per torn en protesta per la gestió que fa l'empresa de la crisi de l'amiant. En l'assemblea celebrada fa dues setmanes, els treballadors també van portar a votació altres motius per secundar la vaga, com l'automatització de les portes de les estacions després del darrer servei de metro del dia, el cas d'un treballador acomiadat que TMB va recórrer la seva readmissió i la gestió de la bossa d'estiu, després que l'empresa no tornés a contractar tres treballadors.

La darrera vaga va tenir lloc l'última setmana de febrer quan els treballadors de metro van convocar aturades parcials a les hores punta del matí i la tarda, coincidint amb la celebració del Mobile World Congress.

TMB analitzarà l'aire de 31 estacions de metro

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), analitzarà 200 mostres d'aire i materials sòlids susceptibles de contenir fibres d'amiant en 31 estacions de metro, 3 intercanviadors i 21 punts de túnels. La mesura ha estat anunciada pel conseller delegat de l'empresa, Enric Cañas, pocs dies abans de vaga del 8 d'abril convocada pels treballadors del metro, precisament, per protestar per la gestió de la crisi de l'amiant.

TMB no ha concretat quan començarà el mostreig però ha assegurat que contractarà una empresa acreditada "pròximament" i que les tasques començaran "en les properes setmanes". La companyia de transport té la intenció de monitoritzar l'ambient de 70 punts diferents de la xarxa convencional de metro, on s'obtindran 138 mostres d'aire diferents. Pel que fa als materials, les mostres seran 70.

Així, s'analitzarà l'aire de 31 estacions de les cinc línies convencionals (L1 a L5) i de la línia 11, tant a les andanes com als accessos, en els trens que circulen per aquestes línies, en tres intercanviadors (Passeig de Gràcia, Catalunya i Sants Estació) i en llocs pròxims a zones de pas dels usuaris. Les línies 9 i 10 s'han exclòs perquè la seva construcció és molt recent i l'empresa no hi coneix cap presència d'amiant.