Els tripulants de cabina de Ryanair comencen una nova tanda de jornades de vaga, la qual s'espera que s'allargui sis mesos. Les convocatòries són dels sindicats USO i Sitcpla, els quals continuen treballant per empènyer a Ryanair a negociar davant de les constants negatives de l'aerolínia irlandesa. El secretari de comunicació d'USO, Pau Ibarzábal, ha urgit a asseure's a negociar un conveni col·lectiu estatal i ha mostrat la seva "decepció" amb el paper jugat pel govern espanyol, especialment pels serveis mínims decretats.
Els serveis mínims decretats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana en alguns casos protegiran fins al 85% dels vols programats per la companyia, el que per a Ibarzábal, és "abusiu". Malgrat les limitacions pels serveis mínims, aquesta primera jornada de protestes ha deixat un total de 10 vols cancel·lats i 51 demorats fins a les 09:00 hores, segons la informació aportada per USO a Efe.
Protestes fins al gener
Després de gran part de l'estiu marcat per les reivindicacions dels tripulants de cabina de Ryanair i malgrat les repercussions que han tingut les protestes en el servei que ofereix la companyia, l'aerolínia irlandesa segueix girant l'esquena a les propostes de negociació dels seus treballadors. Davant la negativa constant, el passat 27 de juliol van anunciar sis mesos de vagues, des del 8 d'agost fins al 7 de gener de 2023.
Què és el que motiva aquesta vaga? Les condicions salarials. Els treballadors de Ryanair demanden que se'ls equiparin les condicions als seus companys d'empresa a altres bases europees, com per exemple França o Alemanya. També exigeixen l'elaboració d'un nou conveni per al personal de cabina de la companyia. La companyia no ha ni obert aquest meló, és més, han estat acomiadats 11 treballadors "per haver exercit aquests legítimament el dret a la vaga". A més, a 100 empleats se'ls han obert expedients sancionadors, segons han tornat a remarcar avui des d'USO
En els pròxims sis mesos es planegen aturades de 24 hores arreu de l'Estat espanyol. Pot semblar una convocatòria molt llarga, ja que es tracta de mig any en què es planegen protestes si la companyia segueix sense voler negociar. Tanmateix, Ibarzábal ha afirmat que es tracta de l'arma dels treballadors per pressionar l'aerolínia: "Esperem que la companyia recapaciti i abans de gener es decideixi a asseure's amb nosaltres". Per la seva banda, la companyia ha tret importància a les protestes i el seu impacte i fins ara no sembla disposada a cedir.