Spotify ja es pot utilitzar en català. A partir d'ara, els usuaris de l'aplicació de música en streaming la podran gaudir amb tots els menús en llengua catalana, tant en Android com en iOS. Perquè l'aplicació es pugui veure en català s'ha d'actualitzar, en cas, que no aparegui directament també es pot canviar l'idioma des de la configuració del dispositiu. En cas de no poder canviar l'idioma, malgrat aquestes dues opcions, la solució més senzilla és eliminar l'aplicació i tornar-la a descarregar a la botiga d'Android o Apple. Tanmateix, és cert que depèn del mòbil i la versió, encara funciona de manera irregular. En alguns casos, es poden veure algunes llistes en català i d'altres amb l'idioma que es tenia a l'aplicació fins ara. De moment, el català encara no està disponible a la versió web de Sportify, s'espera que a partir del dilluns, 17 d'octubre, estigui totalment incorporat a Spotify, segons ha explicat el president del F.C. Barcelona, Joan Laporta, en una entrevista davant dels mitjans. 

La notícia s'ha comentat per tota la xarxa, on els usuaris que han aconseguit canviar l'idioma de la seva aplicació s'han mostrat molt contents amb aquesta novetat de l'aplicació de música. 

Iniciativa impulsada pel Barça

Spotify i F.C. Barcelona van començar la seva relació aquest estiu, la plataforma d'àudio s'ha convertit en el main partner i l'official audio streaming partner del club blaugrana des del dia 1 de juliol del 2022 i fins al 2026. Durant l'Assemblea General Ordinària de socis i sòcies compromissaris de diumenge passat, el president del Barça, Joan Laporta, va anunciar que la plataforma d'àudio en streaming més popular del món, Spotify, incorporaria el català tant a la seva aplicació com en la seva pàgina web. "Puc anunciar amb orgull que aquest octubre Spotify llançarà la seva aplicació i la seva web en català. Aquest era un compromís que teníem amb Spotify i amb tots vostès. I això serà una realitat aquest octubre", assegurava Laporta. D'aquesta manera, Spotify passarà a estar disponible en un total de 63 idiomes.

Des del club apunten que la unió del Barça i Spotify "s’emmarca en l'objectiu estratègic del Club de buscar de manera proactiva partners que comparteixin els valors i la filosofia que defineixen la seva marca i, alhora, li permetin mantenir la seva condició de referent global, dins i fora dels terrenys de joc, en un entorn cada cop més competitiu". "La nostra aliança amb Spotify va molt més enllà d’una relació comercial, és una relació estratègica. Des de l’inici de la nostra vinculació van entendre la nostra idiosincràsia, i una bona prova és el seu compromís amb la llengua catalana, l’idioma oficial del Club, amb el desenvolupament de l'app de Spotify en la nostra llengua", va afirmar el president blaugrana.