Falta poc més d'un mes perquè acabi el 2024 i per donar la benvinguda al 2025. Hi ha tradicions anuals que ens recorden que s'acosta el cap d'any, com el tradicional sorteig de la Loteria de Nadal o el ja famós Spotify Wrapped. Aquesta campanya màrqueting viral feta per la plataforma musical Spotify, permet als usuaris veure una recopilació de dades sobre la seva activitat a la plataforma durant l'últim any i els convida a compartir-la a les xarxes socials. Aquest 2024 ja s'ha publicat i tothom es pregunta el mateix: com veure l'Spotify Wrapped 2024?
Com veure l'Spotify Wrapped
Si el 2023, l'Spotify Wrapped arribava un dimecres 29 de novembre, enguany ha aparegut també un dimecres, tal com s'havia anunciat després de dies d'espera. Per veure l'Spotify Wrapped, només cal accedir al perfil de l'aplicació, sigui prèmium o gratuït. És important destacar que és possible que necessitis l'actualització més recent. Un cop fet, a la teva pantalla d'inici t'haurien de sortir diverses opcions per a poder veure-ho. Un cop facis clic a algun dels anuncis, se t'obrirà un vídeo amb el teu resum personalitzat. Si, tot i això, no ho trobes, també podràs buscar-ho a través de la seva pàgina web oficial.
Què és l'Spotify Wrapped?
L'Spotify Wrapped es tracta d'un resum anual on els usuaris poden fer un repàs dels seus gustos i preferències musicals al llarg d'aquest any. Per exemple, es pot trobar el top 5 cançons que més has escoltat aquest any, el top 5 d'artistes més escoltats, el gènere musical més escoltat i el total de minuts de reproducció que has passat a Spotify. Fins i tot et dona la dada de temps d'escolta en dies! Spotify també mostra els pòdcasts que més has escoltat. Aquesta iniciativa, que va començar el 2016, va néixer de la necessitat de poder veure més profundament quina era la música que ens havia acompanyat durant tot l'any. La idea va ser molt ben acollida i cada any, quan arriba l'Spotify Wrapped, es fa viral a les xarxes socials provocant que molts usuaris vulguin compartir el seu resum a les xarxes socials.
Un indicador de tendències
Si bé Spotify Wrapped es coneix comunament com un recull anual de dades, només es compta l'activitat de l'1 de gener al 31 d'octubre per a un any determinat. Spotify Wrapped permet tant als usuaris de Spotify com als productors de la plataforma veure una compilació de dades sobre les tendències a la plataforma, així com la seva activitat a la plataforma durant l'últim any, després els convida a compartir a les xarxes socials, inclòs Instagram. Estructuralment, consta d'una sèrie de pantalles seqüencials d'informació, amb la darrera que conté la invitació a compartir les pàgines anteriors.