El programa Superilles s'ha implantat al centre antic d'Horta de Barcelona, on es veuran afectats quatre carrers: Fulton, Horta, Feliu i Codina i Chapí.

Segons ha informat l'Ajuntament de Barcelona, la iniciativa pretén guanyar espai públic per als vianants i recuperar-lo per a funcions socials, d'interacció, de salut, d'oci i augmentar les zones verdes a la ciutat.

El projecte s'ha activat després d'un debat amb els veïns, comerciants i entitats de l'entorn que es va iniciar el 2016 i gràcies al qual s'ha detectat que falten espais per als vianants principalment als carrers amb més trànsit i per l'existència d'una drecera per accedir a la ronda de Dalt que travessa el barri.

3.000 vehicles menys als carrers

Les actuacions en aquest barri, que suposaran una inversió de més d'1,5 milions d'euros, pretén reduir en 3.000 vehicles el trànsit no destinat al barri, aprofitar l'espai per a les persones i facilitar la vida quotidiana dels veïns.

Està previst que el projecte comenci aquest octubre i pretén urbanitzar els carrers amb una plataforma única que donarà més prioritat al vianant, s'instal·larà mobiliari urbà nou i s'augmentaran les àrees verdes amb jardineres. En alguns carrers es garantirà la velocitat reduïda amb convivència amb altres formes de transport com les bicicletes o els vianants.

En el marc d'aquest pla, l'Ajuntament s'ha fixat reduir els nivells de contaminació de l'aire, el soroll produït pel trànsit, els índexs d'accidents i la falta d'àrees verdes. Les primeres superilles es van implantar al Poblenou, una decisió polèmica que va enfrontar veïns i l'Ajuntament.