Les obres del corredor mediterrani segueix provocant problemes per als usuaris de Renfe. A partir d'aquest cap de setmana, Renfe establirà un servei alternatiu per carretera amb 198 circulacions en autobús entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès a conseqüències de les obres que Adif porta a terme per implementar l'ample estàndard del corredor mediterrani. En concret, el servei de l'R4 quedarà suspès durant tres caps de setmana de novembre entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès. La circulació ferroviària estarà interrompuda durant tres caps de setmana del mes de novembre: 2-3 i 9-10 de novembre, i 30 de novembre-1 de desembre. Segons apunta Renfe, el transport alternatiu serà accessible per a persones amb mobilitat reduïda. El transport de bicicletes i mascotes està subjecte a la normativa de transport per carretera.
En paral·lel, a partir de l’11 de novembre es restableix completament el servei ferroviari entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès, suspès des del passat mes d’abril els dies feiners entre les 8:00 i les 19:00 hores, i entre les 21:30 i les 22:30 hores.
Caos a Rodalies
Aquestes incidències els caps de setmana de novembre se sumen al caos que pateixen des de l'1 d'octubre, i diàriament els usuaris de Rodalies de Tarragona que s'han de desplaçar fins a Barcelona a conseqüència del tall per les obres del túnel de Roda de Berà. Uns 15.000 usuaris de les línies R14, R15, R16, R17 i RT2 s'enfronten al tall ferroviari total per les obres del túnel de Roda de Berà. Fins a principis de març, els passatgers d'aquestes línies, que connecten el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre amb Barcelona, hauran de fer el trajecte per carretera en el tram entre Tarragona i Sant Vicenç. Davant d'això, Renfe ha habilitat 83 autobusos i 4 microbusos, amb 30.500 places, que faran 611 expedicions diàries. A Tarragona ciutat, els viatgers tenen dues parades per agafar els busos mentre que també s'han habilitat parades a les estacions de tren de l'Hospitalet de l'Infant, Cambrils i Vila-seca.
El tram de via del corredor mediterrani entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona està completament tallat des de l'1 d'octubre i fins al pròxim 1 de març pels treballs d'adequació del túnel de Roda de Berà, on Adif ha d'instal·lar el tercer carril perquè hi puguin circular combois d'ample internacional. Durant cinc mesos, les obres deixaran sense servei ferroviari les estacions de Torredembarra i Altafulla i farà acabar els serveis regionals que tenen sortida a les Terres de l'Ebre fins a Tarragona. Renfe disposa d'una flota de 83 vehicles i quatre microbusos per afrontar el tall ferroviari durant els pròxims cinc mesos.