Les obres del corredor mediterrani segueix provocant problemes per als usuaris de Renfe. A partir de finals de gener, Renfe establirà un servei alternatiu per carretera amb 137 autobusos i més de 1.000 expedicions durant els quatre caps de setmana que es faran obres a l'estació de Sant Vicenç de Calders. L’operadora establirà un pla alternatiu de transports per carretera que afecta l’R2 Sud i els Regionals del Sud i a l’R4 els caps de setmana del 25 i 26 de gener, l’1 i 2 i el 8 i 9 de febrer i l’1 i el 2 de març. Durant aquests caps de setmana, la circulació ferroviària de les línies R13, R14 i R15 entre La Plana – Picamoixons i Sant Vicenç de Calders quedarà suspesa. Segons apunta Renfe, el transport alternatiu serà accessible per a persones amb mobilitat reduïda. El transport de bicicletes i mascotes està subjecte a la normativa de transport per carretera.
Transport alternatiu
L'estació de Cunit passarà a ser el 'hub' ferroviari del pla alternatiu de Transport durant els quatre caps de setmana que es faran les obres del corredor del Mediterrani a l'estació de Sant Vicenç de Calders. Per fer front al tall, Renfe ha ampliat el nombre d'autobusos disponibles, que passaran dels 87 actuals a 137, els quals faran més de 1.000 expedicions. En concret, l'R2 Sud comptarà amb tres trens per hora i sentit entre l'estació de França i Cunit. A més, s'hi sumarà el servei alternatiu per carretera des de Cunit fins a Sant Vicenç de Calders. La línia R4 tindrà servei ferroviari entre Manresa i El Vendrell, així com transport alternatiu per carretera entre El Vendrell i Sant Vicenç de Calders. El servei ferroviari de les línies R13, R14 i R15 faran parada a Tarragona, ja que durant aquests caps de setmana, la circulació entre La Plana-Picamoixons i Sant Vicenç de Calders quedarà suspesa. Des de Tarragona, es mantindrà el servei alternatiu per carretera tant des de l'estació d'autobusos Battestini, com des de la mateixa estació de trens. Per la seva banda, l'R17 —Barcelona-Tortosa/Ulldecona— també farà parada a Tarragona, des d'on els passatgers hauran d'agafar un bus fins a Cunit, si volen arribar a la capital catalana. Reus, La Plana, Vila-seca, Cambrils, l'Hospitalet de l'infant, Torredembarra i Altafulla també disposaran del servei alternatiu per carretera per poder arribar fins a l'estació de Cunit.
Pel que fa als usuaris habituals de Rodalies disposaran de 3 trens de l'R2 sud per hora i sentit entre Cunit i Barcelona. Els serveis alternatius per carretera seran:
- Cunit – Reus
- Cunit – Tarragona Battestini
- Cunit – Vila-seca/Cambrils
- Cunit – L’Hospitalet de l’Infant
- Cunit – La Plana per Valls (totes les parades)
- Cunit – Tarragona Estació directes i amb parades a SVC/Torredembarra/Altafulla
Servei interromput entre Barcelona i Gavà
En paral·lel, Renfe també oferirà 1.200 trajectes diaris de bus, 68 cada hora, entre Gavà i Barcelona del 2 al 4 de gener de 2025 pel tall en el servei ferroviari per les obres d'accés a l'Aeroport de Barcelona-El Prat que realitzarà Adif. Els trajectes uniran Gavà amb l'entrada de Barcelona per la Diagonal, així com les estacions intermèdies de les línies R2, R2 Nord i R2 Sud. En concret, del 2 al 4 de gener hi haurà un bus llançadora entre Gavà i Barcelona i un altre amb parades a Gavà, Viladecans i el Prat de Llobregat, i Renfe ha recordat que els viatgers que vagin a l'Aeroport el poden fer amb metro des de l'estació del Prat de l'L9. A més, els serveis de les línies R13, R14, R15, R16 i R17 circularan per Vilafranca del Penedès, per la qual cosa hi haurà un increment en el temps de viatge de 30 minuts. Així doncs, el pla alternatiu contempla oferir fins a 58.700 places al dia en els dos recorreguts previstos, el directe i el que té parades.