El Ministeri de Transports i Adif han decidit ajornar tres mesos la interrupció del servei ferroviari a la línia R3, entre les estacions de Parets del Vallès i la Garriga (Barcelona), per tal que coincideixi amb un altre tall previst a l'estació de Montcada-Bifurcació, que afectarà l'R4 de Rodalies. D'aquesta manera, el tall inicialment programat per al mes de juny a l'R3 s'endarrereix fins al setembre amb l'objectiu de "minimitzar l'impacte" en els usuaris, segons han informat fonts d'Adif a Europa Press i ha avançat La Vanguardia.
Aquest tall ja s'havia posposat un any per tal de no fer-lo coincidir amb les obres al túnel ferroviari de Roda de Berà (Tarragona), que van mantenir interromput el servei durant cinc mesos a diverses línies del sud de Catalunya. En aquest context, la plataforma d’usuaris de l'R3 "Perquè no ens fotin el tren" ha expressat la seva indignació a través de la xarxa social X, qualificant l’endarreriment de les obres com a "indignant i inacceptable".
😤 INDIGNANT I INADMISSIBLE:
— Pqnoensfotintren (@defensemR3) April 9, 2025
Després d'haver endarrerit 1 any el segon #tallR3 des desdoblament Parets-La Garriga per no coindicir amb el de Roda, ara resulta que no començarà per St. Joan sinó al setembre per fer-lo coincidir amb un a l'R4.https://t.co/2sdfX6zc4x pic.twitter.com/wqLDxXufmO
“Ens van vendre que tallar el servei a l’estiu era una bona opció per evitar la pressió de l’inici de curs. Ara, tot això ha quedat en no-res! Sempre excuses i més retards”, ha denunciat el col·lectiu. La decisió s’emmarca en un context marcat per múltiples obres i incidències a la xarxa ferroviària catalana. El ministre de Transports, Óscar Puente, ho atribueix a un “volum d’inversions molt difícil de compatibilitzar amb el servei habitual”.
Unes obres que duraran 10 mesos
Els treballs de desdoblament de la línia R3, que connecta l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) amb Puigcerdà (Girona), tindran una durada aproximada de 10 mesos i són claus per a la millora del servei, ja que l’existència d’una sola via fa que qualsevol incidència tingui un gran impacte. Aquestes obres ja van comportar un primer tall de cinc mesos entre els anys 2023 i 2024. Renfe ja havia preparat un Pla Alternatiu de Transport (PAT) per fer front a aquest segon tall, en coordinació amb les administracions locals.
Per la seva banda, Junts per Catalunya ha iniciat una campanya per a denunciar les "anomalies" de Rodalies, amb el repartiment de "lots de supervivència" als viatgers de l'estació de Sants de Barcelona. El paquet, que han lliurat militants del partit durant cinc minuts, incloïa una aigua, una poma, uns mots encreuats ("enrodaliats") i una targeta on posa "justificant permanent de retard".