El sector del taxi ha convocat quatre noves jornades de mobilitzacions per a la setmana vinent per protestar contra els denominats "conductors pirates". Després de 10 dies de patrulles de vigilància dels taxistes a l'aeroport de Barcelona, els taxistes han fet un pas endavant, al·legant que "ni el conseller d'Interior ni la directora de l'Aeroport, han donat senyals de vida. És, per aquest motiu, que ens veiem obligats, a prendre mesures que a ningú li agraden, però són el resultat de la indiferència dels responsables directes".
Quatre jornades de vaga
El primer dia de mobilitzacions és el dilluns 17 d'abril, on els taxistes han convocat una invasió del hall de la Terminal 1, amb una aturada total del servei mentre dura la concentració. Per a dimarts 18 d'abril, el sector té prevista una xiulada infernal al tub de la T1, 30 minuts cada 2 hores des de les 9:00 hores fins a les 21:00 hores. En la tercera jornada de mobilitzacions, per a dimecres 19 d'abril, està prevista una marxa lenta des de la T1 fins a la T2, tot i que, encara no han confirmat quin serà el recorregut que seguiran. Per últim, el dijous 20 d'abril, hi ha convocada una segona invasió del hall de la T1 i una assemblea vinculant per decidir el futur de les següents convocatòries de mobilitzacions.
El sector adverteix que si en aquests quatre dies "no atenen les justes demandes del sector" en l'assemblea convocada pel dijous 20 d'abril, es debatrà si es realitzen marxes lentes en el centre de la ciutat.
Lluita contra els conductors pirates
Els taxistes lamenten "intrusisme" a la T1 i asseguren que hi ha conductors que fan servir VTCs de lloguer, que estan "totalment prohibides". El sector exigeix més presència de Mossos d’Esquadra per foragitar els 'conductors pirates', els quals traslladen passatgers en vehicles particulars cobrant tarifes fora de llei. Entre les peticions que fan al conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, està la d'exigir més recursos perquè els Mossos de l'aeroport puguin destinar més agents a la vigilància d'una cosa tan important com la captació de viatgers en un transport il·legal i així aconseguir l'efecte dissuasiu necessari per evitar mals majors, un recurs indispensable és el formulari que porten els de trànsit per multar aquest tipus d'infraccions i així protegir els visitants de Catalunya.
En aquest sentit, apunten que aprofitant que els agents de la BRIMO té unitats davant de la T2-A per a altres tasques, "que patrullin per dins de la terminal en les hores de major afluència de vols per evitar la presència de pirates".