A l’espera de l’inici de la vaga prevista a partir d’aquest pròxim dilluns, els tècnics sanitaris i d’infermeria han denunciat públicament que els serveis mínims que se’ls estan fixant són “abusius” i desproporcionats. Els treballadors de la sanitat pública catalana afirmen que s’ha fixat un percentatge que incrementa en un 97,8% respecte dels treballadors requerits en anteriors protestes, cosa que consideren “un intent clar de boicotejar la vaga”. En aquest sentit, reclamen que es replantegin els serveis mínims de manera immediata i es redueixin als nivells de la mobilització de l’any 2023. Els tècnics han fet arribar a la direcció de l’Hospital de la Vall d’Hebron una reclamació formal alhora que han presentat una nova proposta de negociació a l'Institut Català de la Salut (ICS) per evitar que la vaga comenci.
En el text presentat, els tècnics sanitaris exigeixen “la reducció immediata dels serveis mínims a nivells fixats durant la vaga de 2023” i que es “comuniquin durant aquesta tarda —de diumenge— i en el termini màxim de 12 hores per a poder desafectar les persones que correspongui”. Al mateix temps, els treballadors de la sanitat pública avisen que és necessari que es respecti la “negociació amb el comitè de vaga” i el “compliment de l’Ordre EMT / / 2023 sense interpretacions abusives que restringeixin el dret a vaga”. “En cas de no atendre aquesta sol·licitud, es veuran obligats a prendre mesures legals per a defensar el dret fonamental a la vaga i denunciar aquest abús davant les instàncies competents”, han advertit.
El pronunciament dels tècnics arriba després de l’assalt a l’edifici de l’ICS aquest divendres passat, un moviment que buscava escalfar la vaga programada a partir d’aquest dilluns 3 de març, la qual, si res no canvia, s’allargarà fins al 8 de març. Les persones participants en la protesta van col·locar-se a l’interior de l’edifici vestits amb les disfresses característiques de La casa de papel. Així mateix, representants dels sindicats SIETeSS i SAE, agrupats en la Federació de Tècnics Professionals de la Sanitat (FTPS), van reunir-se amb membres de l’empresa pública el mateix divendres en un nou intent d’arribar a un acord, sense èxit. Hores després de la reunió, l’ICS va traslladar una proposta que va quedar-se molt lluny de satisfer els representants sindicals: "Estem molt enfadats. Ens sembla indecent", va dir José Joaquín Durán, del SIETeSS. El membre sindical va manifestar que l’oferta no incloïa “cap proposta real” i que els va fer sentir “enganyats” perquè, a parer seu, no es volia “donar resposta a la part econòmica”.