L'onada de calor ja és història a Catalunya i ara arriba un radical canvi de temps amb aiguats, tempestes violentes i refrescada. Davant la previsió de fortes pluges, Protecció Civil ha activat l'alerta per possibles inundacions des de dissabte migdia fins al diumenge vespre. Es tracta de pluges que poden ser localment d'intensitat forta, acompanyades de tempesta i no es descarta que de fenòmens de temps violent, amb més de 20 litres per metre quadrat en 30 minuts. Les acumulacions de precipitació més importants seran d'entre 30 i 50 litres, sobretot a la meitat nord i est. També és veritat que és possible que se superin els 100 litres a punts del litoral i prelitoral central, al terç nord-est i al nord-oest.
Acomiadem aquí aquest directe sobre el temps a Catalunya durant aquest diumenge 27 d'agost. El pas de la borrasca Betty ha deixat grans precipitacions arreu del territori i un descens marcat de la temperatura. Fins aviat!
A hores d'ara les precipitacions ja s'han allunyat de territori català. A la capital catalana els núvols han passat de llarg, però les temperatures segueixen sent baixes i ens brindaran una nit fresca després d'una setmana de nits tòrrides.
Les fortes pluges i tempestes causades per l'arribada de la borrasca Betty no només han dificultat la circulació dins les ciutats. També hi ha retards de 45 minuts de mitjana a l'aeroport del Prat, causats sobretot per les tempestes a les Balears, que han obligat a desviar vols cap a Barcelona.
Els Bombers de la Generalitat han rebut més de 470 avisos, bàsicament per retirar arbres caiguts, incidències elèctriques, desperfectes d'edificis i acumulacions d'aigua. Fins a 95 dels avisos han estat entre les 12 i les 14 hores, principalment concentrats a la regió metropolitana nord (40) i a la metropolitana sud (33), i a la tarda encara n'han rebut 35. Cap a les 19.00 hores, però, Protecció Civil ja ha desactivat el pla especial d'emergències per inundacions de Catalunya (Inuncat).
L'actuació més destacada dels Bombers durant el dia d'avui ha estat per rescatar un home que anava en cotxe i ha estat arrossegat per la riera de Vilassar, a Vilassar de Mar (Maresme). L'afectat, de 75 anys, ha estat trobat sa i estalvi.
La pluja ha deixat un matí complicat a Arenys de Mar, on s'han format autèntiques riuades a diversos carrers del municipi.
Arenys de Mar... @alexmegapc #eltempstv3 pic.twitter.com/PRpHcMQ0YI
— Marisalf (@Marisa98463549) August 27, 2023
Troben dos excursionistes atrapats pel temporal en una zona del llac de Certascan
Els Bombers de la Generalitat han trobat dos excursionistes, un d'ells amb símptomes d'hipotèrmia, atrapats pel mal temporal aquest diumenge a la zona del llac de Certascan, al Pallars Sobirà, segons ha avançat TV3 i ha confirmat l'ACN.
La pedregada de la Sénia deixa més de 200 vehicles malmesos i un ferit lleu per talls a la cama
La pedregada que dissabte a la tarda hi va haver al Montsià i especialment a la Sénia, on van caure pedres grans com un ou de gallina, ha deixat més de 200 cotxes amb desperfectes i una persona ferida. El ferit, lleu, va ser atès al CAP per ferides a les cames provocades per vidres que van saltar per l'impacte d'una pedra. "Sortosament", ha afegit, no hi ha hagut "cap incidència greu".
A hores d'ara les precipitacions a Barcelona són mínimes. Cauen quatre gotes i el cel es comença a aclarir. Segons la previsió, no s'esperen més precipitacions a la capital catalana ni a l'àrea metropolitana.
Els Bombers de la Generalitat han rebut prop de 380 avisos, bàsicament per retirar arbres caiguts, incidències elèctriques, desperfectes d'edificis i acumulacions d'aigua. Fins a 95 dels avisos han estat entre les 12 i les 14 hores, principalment concentrats a la regió metropolitana nord (40) i a la metropolitana sud (33).
El Gorg del Salt a Borredà va ple d'aigua en aquesta jornada plujosa a tota Catalunya.
Més imatges que ens encanten! 😍 Així tenim el Gorg del Salt a Borredà (Berguedà) 📽 @albertgusi#Projecte4Estacionspic.twitter.com/4HVEfhrp3l
— Projecte 4 Estacions (@P4Estacions) August 27, 2023
A Besalú els termòmetres han caigut aquest diumenge per sota dels 20 °C a primera hora del matí.
Bon dia de tardor ❄️☃️. 16ºC i pluja d’anar fent. Una jaqueteta no sobra avui. #Besalú #Garrotxa. @eltempsTV3 @meteocat @TomasMolinaB @alexmegapc pic.twitter.com/0J3mti6Bwx
— Ferran (@Ferran88_meteo) August 27, 2023
A Molló, el riu Ritort baixa ben cabalós després de tota la nit plovent al municipi gironí.
El riu Ritort a Molló baixa ben cabalós desprès de la regada de la nit i matinada:
— Pep Coma 🎗 (@pepcoma) August 27, 2023
📍 120 mm a Molló
📍 117 mm a Ginestosa
📍 77 a Espinavell
📍 70 a Fabert (fa 2 ores que @meteocat no actualitza)#inuncat #meteo #meteocat #aigua #sequera @eltempsTV3 @meteorac1 pic.twitter.com/HEBQVwj16g
L'actuació més destacada dels Bombers durant el dia d'avui ha estat per rescatar un home que anava en cotxe i ha estat arrossegat per la riera de Vilassar, a Vilassar de Mar (Maresme). L'afectat, de 75 anys, ha estat trobat sa i estalvi.
L'episodi de pluja a Catalunya ha deixat més de 100 litres al Pirineu i fortes tempestes al litoral, especialment al Maresme i el Barcelonès. En menys de 48 hores, destaquen registres com els 105 litres a Molló, els 103 a Lac Redon, els 92 litres de Sant Pau de Segúries, els 75 de Vilassar de Mar, els 68 litres d'Olot, els 67 de Cabrils o els 54 litres de Malgrat de Mar, segons dades de les estacions del Meteocat.
223 incidències a Mallorca i a Eivissa
Les zones més afectades són els municipis de Palma, amb 98 incidents, i Calvià amb 42, la majoria per caiguda d'arbres, despreniments i obstacles en la calçada. El 112 ha demanat a la població "molta precaució" per a evitar que qualsevol persona resulti ferida.
Fins aquest migdia, el telèfon d'emergències 112 ha rebut gairebé mig miler de trucades relacionades amb incidències causades per les pluges.
Els rius catalans han crescut radicalment de nivell durant el matí d'aquest diumenge a causa de les fortes pluges. En aquest cas,, el Ter pel seu pas a Camprodon.
Més de 100mm ja a Camprodon. Segueix plovent i el Ter va pujant nivell com feia molt de temps que no ho veiem. pic.twitter.com/1ozsgg0lFI
— Elpito meteo (@MeteoElpito) August 27, 2023
A hores d'ara, sembla que la previsió és que les pluges afluixin durant la tarda d'aquest diumenge, després dels episodis violents que s'han viscut arreu de Catalunya durant tot el matí.
Les fortes pluges i tempestes causades per l'arribada de la borrasca Betty no només han dificultat la circulació dins les ciutats. També hi ha retards de 45 minuts de mitjana a l'aeroport del Prat, causats sobretot per les tempestes a les Balears, que han obligat a desviar vols cap a Barcelona.
La Generalitat ha demanat a la població que extremi les precaucions en els seus desplaçaments pel territori i a l'hora de realitzar activitats a l'exterior. Així, recomana evitar aparcar a les rieres o en punts soterranis inundables, i no creuar mai rius o rieres si baixen amb aigua, sobretot a les zones on s'espera que plogui amb més intensitat.
A Barcelona, la pluja ha negat el túnel de la plaça d'Espanya i l'aigua ha obligat a tallar el trànsit uns minuts i així mateix s'han cancel·lat activitats d'animació previstes al carrer amb motiu de la segona etapa de la Vuelta.
Les pedregades registrades les darreres hores al delta de l'Ebre han causat pèrdues del 50% en la collita d'arròs. Segons ha indicat Unió de Pagesos aquest diumenge, en algunes finques de Poble Nou del Delta (Amposta) on hi havia arròs bomba llest per collir l'afectació ascendeix fins al 100%.
Les comarques del Baix Llobregat i del Montsià són les que més trucades han generat, un 21,84% i un 20,71%, respectivament, per davant del Barcelonès (16,67%) i del Maresme (12,30%). La resta de les comarques que han generat més trucades són el Garraf, els Vallesos, el Baix Penedès, el Tarragonès i la Selva.
Fins a les 11 del matí, el telèfon d'emergències 112 ha rebut 663 trucades relacionades amb incidències causades per les pluges.
Retards de 45 minuts de mitjana a l'aeroport del Prat, causats sobretot per les tempestes a les Balears, que han obligat a desviar vols cap a Barcelona
Un tren Euromed amb 250 passatgers ha quedat aturat a l’intercanviador de Boella, a Reus, per una avaria elèctrica del propi comboi, segons ha informat Protecció Civil. Un altre tren s’ha dirigit a la zona per fer el transbord de passatgers, que ja ha finalitzat, i ha continuat la seva marxa fins a Barcelona, que era el destí de l’Euromed. La incidència d’aquest Euromed, que ha sortit des d’Alacant, no ha afectat la circulació de l’alta velocitat.
A Perafita plou de valent des de mig matí, i s'espera que es mantingui l'alerta durant les pròximes hores.
#Perafita #Lluçanès #MeteoCat @TomasMolinaB @MeteoMauri @eltempsTV3 pic.twitter.com/fy0IQh02mQ
— Marsolpan |l*l| (@Anna_Marsol) August 26, 2023
Crescuda espectacular del riu Ter al seu pas per Camprodon en menys de vint-i-quatre hores.
Acumulacions entre 50 i 100 mm a la Vall de Camprodon.
— JCruz (@JordiCruzS) August 27, 2023
El Ter a Ripoll ha pujat d’1,5 a 8,5 m3/s en les últimes 2 hores.@meteocat pic.twitter.com/5lrB4hFrCe
Les estacions d'alta muntanya del Pirineu estan registrant fortes baixades de les temperatures.
La baixada de temperatures al Pirineu és espectacular: les estacions d'alta muntanya de la xarxa del @meteocat marquen valors propers als 0°C quan fa només uns dies a aquesta hora eren superiors als 20°C 📉#Projecte4Estacions pic.twitter.com/90WDXGKFgC
— Projecte 4 Estacions (@P4Estacions) August 27, 2023
A banda de la pluja, també s'estan registrant algunes ratxes fortes de vent associades a les tempestes, així com la tramuntana a l'Empordà i el mestral a les Terres de l'Ebre.
Més destrosses causades per la pluja i la calamarsa aquest dissabte a La Sénia.
Més destròsses causades per la granizada d'ahir. @meteocat #LaSénia @324cat pic.twitter.com/OtJYJlJp5F
— Núria✨ (@NuriaTlv) August 27, 2023
A Premià de Mar la pluja ha inundat diversos passos de vianants, deixant imatges espectaculars.
La que ha caigut aquest matí al Maresme ha deixat alguns passos de vianants com aquest a Premià de Mar que es veu en el vídeo que em passa un amic @meteocat @meteomarccm pic.twitter.com/GvWkb5myDd
— JoseManuelLopez🧡 (@josemapezgon) August 27, 2023
Baixada considerable de les temperatures a Besalú, on segueix plovent.
Quin radaaaar!!!! Continua la pluja i 15°C al migdia a #Besalú. On son els 40ºC de l’altre dia? 😳 @meteocat @TomasMolinaB @eltempsTV3 @alexmegapc pic.twitter.com/Tbl8mwz6CL
— Ferran (@Ferran88_meteo) August 27, 2023
Imatges de la situació a Sitges, amb poca pluja, però un cel ennuvolat.
Tengo el bicho delante , desde Terramar Sitges @Vakapiupiu @TomasMolinaB @btveltemps @meteocat pic.twitter.com/5YmagEjzoM
— 𝐉𝐨𝐫𝐠𝐞 𝐅 (@Jorgihoo) August 27, 2023
El Gorg del Salt a Borredà va ple d'aigua en aquesta jornada plujosa a tota Catalunya.
Més imatges que ens encanten! 😍 Així tenim el Gorg del Salt a Borredà (Berguedà) 📽 @albertgusi#Projecte4Estacionspic.twitter.com/4HVEfhrp3l
— Projecte 4 Estacions (@P4Estacions) August 27, 2023
Des del Meteocat informen que aquestes hores les pluges més intenses es registren al Baix Penedès.
Continua plovent, amb algunes tempestes.
— Meteocat (@meteocat) August 27, 2023
A hores d'ara, el xàfec més intens descarrega al Baix Penedès.
Darrera hora del radar. pic.twitter.com/jizUw41q20
Protecció Civil fa una crida a no creuar rieres.
🔴 Molta prudència amb la mobilitat sobretot a la zona del Maresme
— Protecció civil (@emergenciescat) August 27, 2023
No circuleu ni travesseu a peu o amb el vehicle per rieres ni zones inundables, ja que podríeu ser arrossegats#inuncat https://t.co/Jmg9xFHYF5
A Roses s'espera que les pluges es mantinguin intenses durant tota la jornada de diumenge.
Matí passat per aigua a #Roses #AltEmpordà ☔☔... De moment 33'6 mm, dada totalment provisional. Or pur caigut del cel 😍#ElTempsTV3 @eltempsTV3 @meteocat @Vakapiupiu @TomasMolinaB @gemmapuigf @SergiLoras @SoniaPapell @alexmegapc @meteopolita pic.twitter.com/EaLiZcAUYl
— Alejandro Abad ⚡ (@Meteo_Roses) August 27, 2023
S'espera que les pluges segueixin fins a la tarda o vespre.
El @meteocat ha actualitzat l'avís per intensitat de pluja ⛈️ avui diumenge
— Protecció civil (@emergenciescat) August 27, 2023
Es preveuen precipitacions fins la tarda-vespre), i especialment intenses fins al migdia al litoral i prelitoral central i de Girona
PRUDÈNCIA!
Alerta #inuncat https://t.co/bP5LEjkFvF
Els Bombers de la Generalitat rescaten una persona que ha estat arrossegada per l'aigua a Vilassar de Mar. El cotxe ha quedat encallat a sota del pont.
Rescatem una persona d'un vehicle que l'ha arrossegat l'aigua a Vilassar de Mar, a l'alçada de la Ronda de Vilassar amb el carrer de Maria Vidal (avís 08.35h). El cotxe ha queda encallat a sota del pont i hem pogut treure l'ocupant en bon estat.#bomberscat pic.twitter.com/CbsLUSLSr7
— Bombers (@bomberscat) August 27, 2023
Els Bombers de la Generalitat han efectuat 190 serveis des d'ahir a la tarda fins a aquest matí per petites inundacions pel fort temporal de pluja, vent i calamarsa que ha regat de manera generalitzada Catalunya. En concret, segons dades dels Bombers, ahir entre les 22.30 hores i les 10.00 hores han atès 63 avisos per filtracions i acumulacions d'aigua, la majoria a la regió metropolitana del nord de Barcelona.
A Sant Cugat no ha deixat de ploure des d'aquesta matinada, i la pluja està omplint les rieres.
#santcugat llueve con alegría desde las 4:30 sin parar y así bajan las rieras, desde que empezó ayer llevamos 34L y la temperatura ya ni hablamos. Seguimos @alexmegapc @Vakapiupiu @meteocat @MeteoBarrufet @TomasMolinaB @eltempsTV3 @TempsCatalunya @fansdeneu @SeguimlaMeteo pic.twitter.com/NuIIutNeIk
— Manel CE (@manelcervantese) August 27, 2023
Així baixa el riu Ter al seu pas per Camprodon aquest diumenge.
Riu Ter al Pont de les Rocasses
— Laura (@ventlau) August 27, 2023
📍 Camprodon
🌧 127,5mm@eloicordomi @eltempsTV3 @MeteoMauri @meteocat @TomasMolinaB @Vakapiupiu pic.twitter.com/5Hpi5EjeSA
El @meteocat ha actualitzat l'avís per intensitat de pluja ⛈️ avui diumenge
— Protecció civil (@emergenciescat) August 27, 2023
Es preveuen precipitacions fins la tarda-vespre), i especialment intenses fins al migdia al litoral i prelitoral central i de Girona
PRUDÈNCIA!
Alerta #inuncat https://t.co/bP5LEjkFvF
A Molló, el riu Ritort baixa ben cabalós després de tota la nit plovent al municipi gironí.
El riu Ritort a Molló baixa ben cabalós desprès de la regada de la nit i matinada:
— Pep Coma 🎗 (@pepcoma) August 27, 2023
📍 120 mm a Molló
📍 117 mm a Ginestosa
📍 77 a Espinavell
📍 70 a Fabert (fa 2 ores que @meteocat no actualitza)#inuncat #meteo #meteocat #aigua #sequera @eltempsTV3 @meteorac1 pic.twitter.com/HEBQVwj16g
La pluja està deixant un matí complicat a Arenys de Mar, on s'estan formant autèntiques rieres a diversos carrers del municipi.
Arenys de Mar... @alexmegapc #eltempstv3 pic.twitter.com/PRpHcMQ0YI
— Marisalf (@Marisa98463549) August 27, 2023
A Besalú els termòmetres han caigut aquest diumenge per sota dels 20 °C a primera hora del matí.
Bon dia de tardor ❄️☃️. 16ºC i pluja d’anar fent. Una jaqueteta no sobra avui. #Besalú #Garrotxa. @eltempsTV3 @meteocat @TomasMolinaB @alexmegapc pic.twitter.com/0J3mti6Bwx
— Ferran (@Ferran88_meteo) August 27, 2023
A Calella de Palafrugell, la Mini Marató que estava organitzada per aquest diumenge està patint les conseqüències de la pluja.
CalelladePalafrugell 27/8/23 @ipeppalafrugell @eltempsTV3 @aquilatierratve @tiempobrasero @elnacionalcat @ElTiempo_tve @eltemps_rtve @TomasMolinaB @SoniaPapell @SergiLoras @meteorac1 @MeteoMauri @ARAmeteo @marcredondo @meteocat @MeteoredES @tempsdemeteo @tvcostabrava @AlfredRPico pic.twitter.com/3zFkBNDkWG
— Miquel Galceran Radresa (@Galceradresa) August 27, 2023
La gran acumulació de pluja en poca estona a la zona del Maresme està provocant que les rieres vagin plenes d'aigua, per això es recomana evitar aparcar a les rieres o a punts subterranis inundables, i no travessar mai rius o rieres si baixen amb aigua.
Rial de la Serp, Arenys de Mar (by À. Macià) @meteocat @AlfredRPico @Vakapiupiu @radioarenys pic.twitter.com/RCgZPxLbOE
— Pere Alzina (@BeyondBCN) August 27, 2023
Arenys de Mar ha deixat una postal apocalíptica aquest diumenge a primera hora.
Bon dia, cels amenaçadors de l'arribada de la tempesta des de Arenys de Mar aquest matí 7,30h @AlfredRPico @eltempsTV3 @eltemps_rtve @SergiLoras @SoniaPapell @aria_meteo @meteocat @ARAmeteo @btveltemps @tempsdemeteo @MeteoMauri @alcantara_alb @TAIKOmeteo @TomasMolinaB #eltempstv3 pic.twitter.com/F1B56uVQwr
— Miguel Angel Ciudad (@MiguelCiudad) August 27, 2023
Les tempestes fortes es concentren aquest diumenge al matí al litoral central, especialment a les comarques del Baix Llobregat, Barcelonès i Maresme (quasi 60 litres al Masnou-Ocata).
#Plou a #Badalona
— jomateixa ☮🎸 (@saritajist) August 27, 2023
🌧☔ pic.twitter.com/Ep6vlaTCy4
A Rupit i Pruit es manté la pluja aquest diumenge, que ja va començar amb força durant la tarda d'ahir.
Rupit i Pruit 27/08/2023. 09:35h Pluja ❤️.@meteocat @meteosona @eltempsTV3 @ElTemps_cat @Monica_Usart @TomasMolinaB @AlfredRPico @MeteoMauri pic.twitter.com/PhhrHMlyrh
— JORDI ROQUER DORCA (@jroquer) August 27, 2023
L'episodi de pluja ja ha deixat registres destacats d'entre 70 i 90 litres al Pirineu en menys de 48 hores. Destaquen els 94,1 litres de Lac Redon (Vall d'Aran), els 88,6 litres d'Espot (Pallars Sobirà) o els 71,4 litres de Molló (Ripollès), segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC).
Total de precipitació a Esterri d'Àneu 27 lm2 molt benvinguts, la temperatura mínima 11ºC i la actual 12,4ºC .El total de pluja acumulat durant tot el mes d'agost 58,6 Lm2 (de moment) pic.twitter.com/IQis7HnHl3
— Ramon Baylina -Alt Pirineu del Pallars Sobirà (@meteopallars) August 27, 2023
A Premià porta plovent des d'aquesta matinada, i de moment, s'allargarà durant les pròximes hores.
A Premià porta plovent des de les 5 de la matinada aprox, sense interrupció. Ara amb més força @comandotibidabo pic.twitter.com/NUYeMIWrSd
— Κανένας (@fdelclos) August 27, 2023
Així s'ha despertat Llafranc aquest diumenge, on s'espera que les tempestes s'allarguin fins a ben entrada la tarda.
Llafranc 27/8/23 @ipeppalafrugell @eltempsTV3 @aquilatierratve @tiempobrasero @ElTiempo_tve @eltemps_rtve @TomasMolinaB @SergiLoras @SoniaPapell @meteorac1 @tempsdemeteo @MeteoMauri @ARAmeteo @marcredondo @meteocat @MeteoredES @tvcostabrava @AlfredRPico @jjanue @elnacionalcat pic.twitter.com/5lDOkfnOE7
— Miquel Galceran Radresa (@Galceradresa) August 27, 2023
La pluja també es manté a Vallgorguina, al Vallès Oriental.
@meteocat
— Eulalia Ribes. (@eulaliaribes) August 27, 2023
Bona pluja continuada a Vallgorguina . L'aigua del cubell a vessar pic.twitter.com/GT6LGlQpN0
Així ha arribat la borrasca Betty a Cabrera de Mar, on l'estació de tren s'ha convertit en una pista d'aigua.
Reventón muy fuerte ahora mismo en la playa de Cabrera de Mar, Barcelona ⛈️ #meteo@AlfredRPico @P4Estacions @fansdeneu @meteopolita @alexmegapc @Vakapiupiu @Valencia_WX @Tormentas_ZGZ @meteobro pic.twitter.com/GN6q0175On
— Storm.alert (@Stormyalert) August 27, 2023
Les tempestes a Tossa de Mar està provocant la crescuda de torrents.
Crescuda del torrent de Tossa Argentona en cinc minuts #meteocat #tempesta @P4Estacions @alexmegapc @TomasMolinaB @eliseuvilaclara @eltempsTV3 pic.twitter.com/gMuBuJ7SfI
— ayllonartigasmiquel (@Iriabum) August 27, 2023
El Meteocat alerta que la situació es va intensificant a la Costa Central.
La precipitació es va intensificant a la Costa Central a causa de la convergència de vent que es comença a produir a la zona.
— Meteocat (@meteocat) August 27, 2023
Aquesta convergència de vent és fruit de l'entrada de la tramuntana a la Costa Brava i del mestral al terç sud. pic.twitter.com/u86sKwWcdV
Tempestes generalitzades a tot el país des de la tarda d'aquest dissabte que es mantenen durant la jornada d'avui.
@TomasMolinaB @alcantara_alb @jjanue @eltempsTV3 #eltempsTV3 @MeteoMauri @meteocat @AEMET_Cat @MarcSilvestre7 @elnacionalcat @AlfredRPico @TAIKOmeteo Carai , com plou !! Alegria de #Pluja !! #Gava. pic.twitter.com/OIep7KhmJ3
— Xavi Cabo i Papiol. Photography. (@xavicabopapiol) August 27, 2023
Fins a les 7:00 hores d'aquest diumenge, el telèfon d'emergències 112 ha rebut un total de 509 trucades per incidències derivades de les pluges. El Baix Llobregat és la zona des d'on s'han rebut més, amb 127 trucades.
El @112 ha rebut, fins les 7.00 h d'avui, un total de 509 trucades per incidències derivades de les pluges.
— 112 (@112) August 27, 2023
Les trucades s'han fet des de:
▶️ Baix Llobregat 127
▶️ Montsià 125
▶️ Barcelonès 56
▶️ Garraf 32 pic.twitter.com/9DHUeyemgq
Segueix plovent a Gavà de Mar, on la temperatura també ha baixat fins els 24 graus.
@TomasMolinaB @alcantara_alb @jjanue @eltempsTV3 #eltempsTV3 @MeteoMauri @meteocat @AEMET_Cat @MarcSilvestre7 @elnacionalcat @AlfredRPico @TAIKOmeteo Alegria de #Pluja !! #Gava. pic.twitter.com/SoAnInkfPe
— Xavi Cabo i Papiol. Photography. (@xavicabopapiol) August 27, 2023
Comença a diluviar a moltes zones de la ciutat Barcelona.
Diluviando en Barcelona!! pic.twitter.com/gJGPjhQWPY
— LaRubia (@Lasanguina) August 27, 2023
Més de 100 mm a Camprodon, que fa hores que plou amb força. Les pluges estan pujant el nivell del riu Ter.
Més de 100mm ja a Camprodon. Segueix plovent i el Ter va pujant nivell com feia molt de temps que no ho veiem. pic.twitter.com/1ozsgg0lFI
— Elpito meteo (@MeteoElpito) August 27, 2023
El Meteocat confirma que la temperatura actual és entre lleugerament i moderadament més baixa que ahir a la mateixa hora. El canvi de temperatura es notarà durant tota la jornada d'aquest diumenge.
La temperatura actual és entre lleugerament i moderadament més baixa que ahir a la mateixa hora. La precipitació, i el canvi de massa d'aire, en són responsables d'aquest descens. Un descens de temperatura que es notarà avui amb la màxima i també demà amb la mínima. pic.twitter.com/r8DfTpqvuy
— Meteocat (@meteocat) August 27, 2023
Protecció Civil ha activat l’alerta del pla Inuncat per les fortes pluges que es preveuen en les pròximes hores, especialment a la nit i matinada i que poden afectar qualsevol punt de Catalunya. L’alerta està activada des d’aquest dissabte al migdia i fins al diumenge al vespre.
A El Port de la Selva han viscut una nit complicada on la pluja ha descarregat amb força.
Plou a #ElPortdelaSelva #ElTempsTV3 @SergiLoras @eltempsTV3 @AlfredRPico @meteorac1 @alexmegapc @tempsdemeteo @btveltemps @BCNmeteo @meteocat @TAIKOmeteo @TomasMolinaB @MeteoBarrufet @Meteo_Roses @javioru @Rog_sole @GrupCMI @MeteoEmporda @enricagud @SeguimlaMeteo @tramuntana_tv pic.twitter.com/MrqxIYNonP
— Jordi Hernáez Sardà (@jordihernaez) August 27, 2023
La pluja ha protagonitzat el tret de sortida a Barcelona de La Vuelta. Els aficionats s'han hagut de cobrir amb paraigües durant bona part de la tarda del dissabte i, fins i tot, ha protagonitzat alguna queixa d'algun ciclista.
Remco Evenepoel: "Nightlife in Barcelona is total shit." #LaVuelta23 pic.twitter.com/6u5J4nc5bu
— Mihai Simion (@faustocoppi60) August 26, 2023
Durant el diumenge al matí, la temperatura mínima i màxima serà entre moderadament i acusadament més baixa. A més, la mínima es donarà al final del dia a nombrosos punts del país. Així mateix, es tracta d'una línia que seguirà la tarda, malgrat que la mínima de tot el dia podria arribar a final del dia.
El 112 ha rebut aquest dissabte a la tarda fins a 137 trucades, de les quals 122 són del Montsià. La causa? Les pedregades que ha sofert la comarca de les Terres de l'Ebre.
La situació meteorològica de perill d'aquest diumenge queda delimitada entre les 8 hores del matí i les 14 hores de la tarda. Hi podrien haver inundacions en diversos punts del territori i el llindar que es pot superar: ratxes de vent > 90 km/h.
Una forta pedregada ha sorprès la Sénia, amb danys a vehicles i habitatges. Ha sigut aquest dissabte a la tarda quan una tempesta acompanyada de pedra de grans dimensions ha causat estralls en el municipi del Montsià, on han caigut pedres de la mida aproximada d'ous de gallina —segons han documentat diversos testimonis.
La tempesta del sud ja deixa pedra a localitats com la Sènia (el Montsià).
— Meteocat (@meteocat) August 26, 2023
Vídeo de Laura Sola pic.twitter.com/q705J5BLfa
A la tarda també entrarà el vent de mestral a l'Ebre i la tramuntana a l'Empordà amb ràfegues fortes i sostingudes de 80 a 90 km/h, pedres a les butxaques! La temperatura es desplomarà i l'ambient serà molt agradable amb visibilitat excel·lent i un celatge molt fotogènic de cumulonimbus.
No plourà a tot arreu ni tota l'estona, ja que les precipitacions seran intermitents amb breus pauses. Entre el migdia i la tarda entrarà el gruix d'aire fred en alçada i les tempestes podrien descarregar pedregades gruixudes.
Es preveuen pluges torrencials que podrien provocar inundacions, sobretot cap al litoral. Per això, el Meteocat ha activat el perill alt a les comarques de la Catalunya Vella durant el matí, mentre que ha activat el perill moderat cap a les comarques de la Catalunya Nova.
Bon dia! Comencem el directe d'aquest diumenge sobre la borrasca Betty. Es preveu un dia amb tempestes intenses arreu de Catalunya, sobretot al litoral, que podria convertir-se en calamarsa o pedra.