Transports Metropolitans de Barcelona no ha detectat cap afectat més per la seva potencial exposició a les fibres d'amiant en el darrer mes i segons les darreres dades actualitzades de la companyia es manté la xifra en 25, segons ha informat TMB.
Concretament, 22 casos són d'engruiximents pleurals, dos de plaques pleurals no calcificades i un de placa pleural calcificada. Cap d'aquests caos és greu ni ha requerit atenció mèdica i només s'ha recomanat un control periòdic més freqüents dins del programa de vigilància. Tot i així, hi ha una persona més no inclosa en els 25 que continua en situació d'incapacitat temporal en període d'observació per possible malaltia professional a l'espera de proves i del diagnòstic definitiu. En canvi, dues persones més han sortit d'aquest estatuts i han rebut l'alta. Fins a principis d'aquest mes, de els 1.064 persones convocades a passar una revisió mèdica ja hi havia passat el 83,5%.
Paral·lelament, la setmana passada 329 persones que han treballat al metro en els darrers 15 anys i que ja no formen part de la plantilla van començar les visites mèdiques. Primer els analitza un especialista extern en pneumologia que valora la seva possible exposició a l'amiant i si presenta algun tipus d'afectació es deriva al sistema públic de salut.
D'altra banda, TMB ha informat que es descarta la detecció d'amiant en la pintura bituminosa antisonora formen la sèrie i que operen a la línia 3. La pintura de 12 cotxes motors tipus MB de la sèrie 2000 ja havia estat certificada documentalment com a lliure 'amiant, així com les sèries 2100 i 5000. Els fabricants dels trens més moderns, de les sèries 5000, 6000 i 9000 han certificat que ja es van fabricar sota la normativa que prohibeix l'ús, producció i comercialització de l'amiant.