Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha iniciat el període de licitació per a la compra de 42 trens nous per substituir els que actualment estan afectats per la presència d'amiant i els més antics, de les línies 1 i 3 –de finals dels 80- que per la seva antiguitat comporten una major despesa de manteniment.
Es tracta, com ha explicat avui divendres la presidenta de TMB, Mercedes Vidal, de la "compra més gran de la història" que ha fet l'empresa, que hi destinarà uns 450 milions d'euros. El procés de licitació s'ha accelerat prop d'un any després de la detecció de l'amiant en vagons. Tot i això, l'empresa afirma que l'amiant, que s'ha localitzat en la pintura antisoroll en caixes i bastidors dels cotxes, es troba en bon estat i no implica cap perill per a usuaris i treballadors.
Segons el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, un dels requisits en la licitació serà reduir els períodes d'entrega. La previsió és que el concurs es resolgui a la tardor i que es lliurin uns dos trens per mes a partir dels 30 mesos des de la signatura del contracte. Els nous trens entrarien en servei progressivament a finals del 2022.
Tall de servei
D'altra banda, Cañas ha explicat que per Setmana Santa es tallarà el servei a la Verneda per retirar la presència d'amiant, localitzada en un sostre fals de fibrociment. Només aquesta operació, ha comentat el conseller, suposarà un cost de "milions d'euros".
L'empresa preveu que la xifra de treballadors afectats per l'amiant, que actualment són 12, s'actualitzarà la setmana que ve.