L'augment de contagis i l'anunci de l'enduriment de les restriccions per part del Govern, ha provocat una primera reacció sociològica: la compra massiva de paper de vàter. Aquest diari ho ha pogut confirmar parlant amb els principals proveïdors i distribuïdors de supermercats.

Una tendència que ja es va replicar fa quinze dies a Gran Bretanya amb les mesures anunciades pel primer ministre Boris Johnson. Ara, la tendència arriba aquí i ni els mateixos fabricants entenen ni s'expliquen més de mig any després, quin interès desperta el paper de vàter entre les persones.

Supermercats força buits

Si volem trobar l'exemple gràfic, ja es comencen a veure alguns estands on escasseja aquest producte, sobretot el de marca blanca tot i que l'afectació comença a ser similar: el comprador, quan veu que la primera opció no la té a l'abast, decideix fer "un esforç" i comprar el de marca encara que sigui més car.

La diferència és notòria si comparem el paper de vàter amb el de cuina. A una banda està pràcticament buida i en el segon cas, sobra excedent per tot arreu. Les imatges han estat captades aquest mateix matí en un supermercat de Barcelona. En la primera, dos palets s'han buidat i tan sols queda una columna sencera.

Paper de vàter en un supermercat de Barcelona, estands pràcticament buits excepte un.

A més, hem de tenir en compte que hi ha un quart palet on directament ha desaparegut tot l'estoc com es pot veure en aquesta imatge. El producte, en aquest cas, és paper de vàter suau.

Paper de vàter, segona imatge captada en un supermercat de Barcelona.

Aquestes fotografies contrasten amb les del paper de cuina.

Paper de cuina en el mateix supermercat on s'han captat les imatges del paper de vàter

ElNacional.cat ha parlat amb diferents caixeres que no entenen què torna a passar. De fet, la tendència ja es va començar a percebre aquest mateix dilluns, abans de l'anunci oficial de les restriccions tot i que abans, ja es va començar a filtrar l'enduriment del confinament pels propers quinze dies.

A través de les xarxes socials, es comença a reflectir aquesta tendència. La Marta Latorre, una usuària a twitter, escriu: "No hem sortit de la primera onada d'histerisme, que ja comencem la segona".