El Govern preveu que el primer tram del tramvia del Camp de Tarragona, el que unirà Cambrils i Vila-seca passant per Salou, entrarà en funcionament durant el primer trimestre del 2028. Així ho ha anunciat aquest diumenge el president de la Generalitat, Salvador Illa, que ha assenyalat que l'Executiu català licitarà la setmana que ve les primeres obres i la compra de set vehicles, amb una inversió total de 245 milions d'euros. En l'acte de presentació des de Cambrils, Illa ha defensat que "el Camp de Tarragona no necessita polèmiques", sinó que "necessita projectes" com el TramCamp, un "projecte vital per a la prosperitat" del territori. També ha volgut agrair la "feina ben feta" en això per l'anterior Govern de Pere Aragonès, a la qual vol "donar continuïtat".

El TramCamp tindrà un traçat de 14 quilòmetres i 14 estacions, i que majoritàriament funcionarà amb un sistema de catenària, a excepció d'alguns trams d'un quilòmetre a les zones més poblades dels municipis que funcionaran amb un subministrament elèctric per bateries. Tres de les estacions —Cambrils Nord, Salou-PortAventura i Vila-seca— funcionaran com a intercanviadors amb la xarxa ferroviària de Renfe. En una segona fase del projecte es preveu unir Reus i Tarragona per Vila-seca i també es connectarà amb l'aeroport de Reus i amb la nova Estació Intermodal del Camp de Tarragona que està prevista al terme vila-secà. En conjunt, es vol construir una xarxa de 46 quilòmetres i 47 estacions que doni cobertura als principals nuclis urbans i zones d’activitat, com ara, hospitals, universitats, espais d’oci i turisme, i indústria. La inversió total prevista és de 543 milions d’euros.

mapa tramcamp tramvia camp tarragona
Aquest serà el recorregut de la primera fase del TramCamp. 

Millorar la mobilitat a veïns i turistes i descarbonitzar

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, va presentar el projecte al setembre en un acte a l'Ajuntament de Cambrils, acompanyada de l'alcalde de Salou, Pere Granados, el de Cambrils, Alfredo Clúa. Llavors, Paneque va anunciar que les obres començarien aquest any 2025 i va defensar que "el TramCamp forma part de les infraestructures que han d’enfortir Catalunya per mitjà del desenvolupament sostenible". La consellera de Territori va prometre que el tramvia "millorarà la mobilitat" en aquesta zona i que, a més, serà "un pas endavant en descarbonitzar el transport".

D'acord amb el pla que projecta el Departament de Territori, l’objectiu principal de la nova xarxa de tramvia al Camp de Tarragona és fer créixer l'ús del transport públic fins a una quota modal del 25%habilitar serveis ràpids per a facilitar la mobilitat interurbana tant de residents com de visitants, accessibles als centres i als barris de les ciutats i als espais estratègics d’activitat econòmica i social d’aquest territori. De fet, passa ben a prop de Port Aventura i tindrà una parada amb el nom d'aquest important enclavament turístic de la zona.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!