Aquest dimarts va començar el periple al qual s'hauran d'enfrontar els usuaris de Rodalies a Tarragona durant els pròxims mesos. Fins al mes de març els usuaris de les línies R14, R15, R16, R17 i RT2 s'enfronten a un tall ferroviari total per les obres del túnel de Roda de Berà. Fins a principis de març, els passatgers d'aquestes línies, que connecten el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre amb Barcelona, hauran de fer el trajecte per carretera en el tram entre Tarragona i Sant Vicenç. Una de les primeres conseqüències de les obres ha estat l'increment del trànsit a l'AP-7 en el tram entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona sentit sud. En concret, ha augmentat un 7% a primera hora del matí durant els primers dos dies del tall ferroviari.
Segons les dades del Servei Català de Trànsit (SCT) entre la mitjanit i les 11:00 del matí de dimarts, coincidint amb les primeres hores d'alteracions, la circulació de vehicles lleugers a l'AP-7 va ser un 7,6% superior a la de fa dos dimarts, ja que l'anterior era festiu a Barcelona, així que les xifres no són comparables. En les primeres 13 hores de dimecres, l'increment va ser del 7,9% en sentit sud. En canvi, la interrupció del servei de trens de moment pràcticament no ha causat impacte en l'afluència de vehicles en el mateix tram però cap al nord.
Augment del trànsit
Les dades de Trànsit revelen que el primer dia de la interrupció del servei de Rodalies en aquest tram, dimarts, en sentit Tarragona es va detectar un augment significatiu del nombre de cotxes entre les 7 i les 9 del matí, i en especial entre les 10 i les 11 del matí. A més, també es va registrar un creixement respecte a un dimarts ordinari entre les 15:00 i les 16:00 hores. En l’hora punta de la tarda, les oscil·lacions van ser mínimes, cosa que va fer tancar les 24 hores en un 4,6% d’increment mitjà. Encara en sentit sud, el patró de les primeres 13 hores de dimecres va ser similar a les del dia anterior, amb un repunt en comparació amb el dimecres 18 de setembre, especialment entre les 8:00 i les 11:00 del matí.
En canvi, entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders en direcció a Barcelona, el nombre de vehicles dimarts va ser pràcticament idèntic al de dues setmanes abans, amb un increment d’un 0,4% en les primeres onze hores, i una caiguda també del 0,4% en el conjunt de les 24 hores. També en sentit nord, l’hora punta de dimecres també ha estat pràcticament calcada a la del 18 de setembre. Només s’ha apreciat una baixada significativa de vehicles lleugers en aquesta ruta entre les 10:00 i les 13:00, que ha fet caure el trànsit en les primeres 13 hores de dimecres un 7,1%.