El Servei Català de Trànsit i la Direcció General de Trànsit (DGT) es plantegen reduir la velocitat a l'autopista AP-7 en el tram de les comarques del Vallès Oriental i Occidental, dels 120 km/h actuals a 100 km/h. Segons ha avançat aquest dijous TV3, és la mesura en la qual s'està treballant per reduir accidents i retencions i es podria aplicar en altres trams de l'autopista. El coordinador de mobilitat i seguretat viària de Trànsit, Òscar Llatge, ha explicat que "estan alineats" amb el Ministeri de Foment per tirar la mesura endavant. "L'objectiu seria aplicar una regulació fixa en uns trams determinats, centrant-nos en el tram de l'AP-7 dels Vallesos. Havíem dit 110, però podria ser 100", ha detallat. Des que l'AP7 és gratuïta, quan es van retirar els peatges l'1 de setembre del 2021, el trànsit ha crescut entre un 40 i un 50%. A més, des que es van eliminar els peatges, l'accidentalitat en aquesta autopista ha augmentat. Entre el 13 de gener i el mes de maig es van registrar més del triple de morts per accidents en aquesta autopista que en el mateix període del 2019, l'any anterior a l'esclat de la pandèmia. Això són 13 víctimes mortals, una xifra que representa prop d'un 20% de la mortalitat d'enguany. El Servei Català de Trànsit ja va plantejar la necessitat de limitar la velocitat en aquesta via la setmana passada. Reduir la velocitat podria reduir els accidents per encalços, provocats principalment pel fet que no es pot respectar la distància de seguretat entre vehicles.
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, ha reconegut aquesta setmana a RAC1 que el model de mobilitat actual "no dona sortida" als trajectes "de dispersió de l'àrea metropolitana a zones de vacances" afirmant que l'AP-7 "ha tocat sostre" els caps de setmana, després que s'hagin registrat diverses cues durant el pont de la segona Pasqua sobretot en aquesta via. Lamiel va puntualitzar que el responsable de la infraestructura és l'Estat per ser-ne el titular i que el SCT pren mesures en la gestió del trànsit per reduir-ne la sinistralitat i atenuar les cues. En aquest sentit, Trànsit vol posar en marxa un sistema de grues per retirar els vehicles accidentats quan la de l'assegurança es retardi per evitar més congestió.
Cues quilomètriques
Les retencions a l'AP-7 són un continu. Aquest dijous s'han format cues de fins a 16 quilòmetres de retencions provocats per l'incendi d'un camió cisterna. L’avís de l’incident ha arribat a les 6.48 hores i ha provocat cues quilomètriques en plena hora punta en els dos sentits. Al voltant de les 7:00 hores, els bombers han tancat la via a Barberà del Vallès en sentit Tarragona. El cos d'emergències ha activat sis dotacions de bombers, han aconseguit apagar el foc i el conductor del camió finalment, ha sortit il·lès. La incidència també ha afectat la B-23 des de Molins en direcció a Martorell i enllaç amb l'AP-7, així com la B-30 des de Sant Cugat. Finalment, s'ha reobert l'autopista cap a les 11 hores a Barberà del Vallès després de tres hores de tall en sentit Tarragona per l’incendi d’un camió cisterna. Els vehicles poden circular per dos carrils i els altres dos continuen tallats, ja que els serveis estan treballant en la retirada del vehicle i també en la neteja i el manteniment de la via.