L'accident mortal d'un camió a l'AP-7, a l'altura de l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp) en sentit València, ha deixat el passat divendres que va obligar a tallar la via 14 hores, deixant cues quilòmetres i milers de persones es va trobar varades a la carretera. La gestió d'aquest accident i les seves conseqüències han estat criticats per la ciutadania. Per tal d'intentar que un escenari com aquest no es repeteixi, el Servei Català de Trànsit (SCT) aposta per reforçar la informació amb panells mòbils en cas d'accidents com el de l'AP-7. "Els panells mòbils d'informació se situaran en punts de decisió. Els conductors tindran la informació del sinistre i es podrà balancejar trànsit", ha explicat el director del SCT, Ramon Lamiel, en declaracions a Catalunya Ràdio. Lamiel s'ha mostrat autocrític amb la gestió de l'accident, especialment lamentant no haver pogut fer arribar a bona part de la ciutadania les alertes sobre l'estat de la vida.
Lamiel ha demanat disculpes als conductors atrapats, però ha recordat que es va alertar del tall "des de primera hora del matí" i ha lamentat que l'AP-7 només tingui dos carrils a la zona. "La via no té la capacitat i els tres carrils que hauria de tenir", ha recalcat el director del SCT. "Des de Salou a Ulldecona, l'AP-7 només té dos carrils. Vam muntar un carril addicional en sentit contrari per poder fer sortir els conductors atrapats. Això va deixar un únic carril en sentit nord i fins a 13 quilòmetres de retencions", ha recordat Lamiel, que ha insistit que es va tractar d'un accident amb tres camions implicats, un conductor mort i la pèrdua de càrrega d'un dels tràilers enmig de la calçada.
Les dificultats de l'accident
El director del Servei de Trànsit ha detallat que la gestió del mateix accident va ser extremadament complicada. "Va costar molt extreure el cadàver del camioner, activar la comitiva judicial i intentar retirar els camions", ha enumerat Lamiel, que igualment ha apuntat que es va haver d'esperar que s'analitzés la càrrega del vehicle abans de procedir a apartar-la.
"Tot i enviar a la zona la grua ploma, la góndola i diverses 'banyeres' es va intentar aixecar el camió, però no es va poder. Es va haver de retirar la càrrega caixa per caixa", ha explicat i ha reiterat que la principal dificultat és que l'AP-7 només disposa de dos carrils per sentit en aquest tram. A més, Lamiel ha remarcat que no hi ha "alternatives viàries viables a la zona".