El Servei Català de Trànsit (SCT) està estudiant implantar a l'AP-7 el pla pilot que s'està treballant a la C-32 sud per enviar als conductors avisos sobre incidències que passen a la via i alertar-los a temps real. Ho ha avançat El Periódico i ho han confirmat fonts de Trànsit a l'ACN. L'objectiu de la mesura és prevenir els vehicles que circulen per l'autopista sobre possibles accidents, obres a la calçada o, fins i tot, condicions meteorològiques adverses. Tot plegat per poder-los alertar abans que arribin al punt crític de forma que puguin desviar-se. La proposta arriba després que, en les darreres setmanes, l'AP-7 hagi registrat diversos sinistres amb camions implicats que han provocat greus afectacions en la mobilitat.

La proposta d'estendre el sistema d'avisos a l'AP-7 ha estat una idea del director del SCT, Ramon Lamiel, segons han explicat fonts de Trànsit. La idea és connectar directament amb els vehicles que circulen per l'autopista i emetre informació a temps real que arribi al tauler de control dels cotxes.

Segons el citat diari, seria una experiència similar a la que Abertis està aplicant al tram sud de la C-32, on els turismes del grup Volkswagen podrien començar a rebre aquestes alertes el mes de setembre vinent.

Evitar l'efecte embut quan hi ha una incidència

Aquesta mesura aniria acompanyada de la tasca que els Mossos duen a terme per desviar els cotxes i evitar l'efecte embut quan hi ha incidències. En aquest sentit, també es col·laborarà amb les policies locals dels municipis que tenen entrada a l'autopista per regular els accessos en situacions crítiques.

Aquesta feina conjunta ja es va posar a prova la setmana passada durant el sinistre d'un camió de porcs a l'autopista de la Mediterrània on va morir un camioner. En aquell cas, les policies de Sant Sadurní d'Anoia i Gelida van donar un cop de mà per frenar l'arribada de vehicles cap a l'embús i desviar el trànsit cap a l'N-340 i la C-15.

La sinistralitat a l'AP-7

La consellera d'Interior, Núria Parlon, va afirmar a principis del mes de març que s'implementarà la velocitat variable a l'AP-7 en un tram d'uns 150 quilòmetres que anirà de Maçanet de la Selva fins al Vendrell. Aquesta és una de les mesures que des del departament preveuen per reduir la sinistralitat en aquesta via, així com les obres en carrils complementaris i d'incorporació, més controls i radars i un nou sistema predictiu d'accidents a través d'intel·ligència artificial (IA). “Volem anticipar-nos als accidents que hi pugui haver”, va manifestar la consellera.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!