La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, assegura que el govern espanyol treballa per poder desenvolupar els estudis per crear dues noves estacions de Rodalies a les ciutats de Terrassa i Sabadell (Vallès Occidental). En un acte aquest divendres a Rubí, Sánchez ha assegurat que l'objectiu és que es pugui incloure la partida pressupostària als comptes de 2023. Preguntada sobre la desfeta a Rodalies, Sánchez ha dit que cal treballar per fer possible la transferència dels recursos econòmics de la Generalitat a Renfe, encara que manté que el traspàs complet de competències a Catalunya "és impossible".
Noves estacions a Sabadell i Terrassa
Les estacions de Rodalies són dues peticions històriques de les cocapitals vallesanes. Per una banda, l'estació de Can Boada permetria donar servei a la zona oest de Terrassa, mentre que la ubicada al barri de Can Llong de Sabadell donaria cobertura també a l'oest d'aquesta ciutat, cobrint el buit que va deixar l'antic baixador de Castellarnau. "S'està treballant en els estudis i el plantejament és fer la previsió pressupostària necessària en els pressupostos de l'any 2023", ha assenyalat Sánchez. Moments abans, la titular de Transports s'ha reunit amb l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, per abordar la creació de la nova estació al seu municipi, trobada que coincidia amb la celebració del ple ordinari de Terrassa, en què s'ha aprovat per unanimitat una proposta de resolució per demanar al govern espanyol que compleixi amb els terminis, per tal que l'estació pugui estar operativa el 2025, com es va comprometre l'exministre de Transports José Luis Ábalos, i a la qual també s'hi ha sumat el PSC.
Traspassar Rodalies "és impossible"
Quant a la problemàtica recurrent de Rodalies, Sánchez ha assegurat que es treballa per millorar el servei ferroviari a Catalunya. "La Generalitat, el departament de Territori i el fins ara conseller Puigneró exigien el traspàs complet de la infraestructura, i això és impossible", ha reblat Sánchez. Això no obstant, ha destacat la necessitat d'anar pam a pam i treballar en allò que es troba a les seves mans. "Primer cal un acord per fer possible la transferència de recursos econòmics de la Generalitat a Renfe, que és l'operador", ha apuntat.