L’accident ferroviari del passat divendres en la localitat pontevedresa d’O Porriño comença a esclarir incògnites arran de l’anàlisi de la caixa negra. Segons els tècnics presents en seu judicial, el tren hauria circulat a una velocitat de 118 quilòmetres per hora en una via secundària en la qual estava limitat anar a 30 quilòmetres per hora.
De fet, el perit designat per la Xunta, Juan Carlos Carballeira, ha confirmat l’excés de velocitat del comboi a partir de “les dades rellevants” que es desprenen de les caixes negres, de les quals una estava instal·lada per Renfe i l’altre per Comboios de Portugal.
Per altra banda, fonts del Tribunal Superior de Justícia de Galicia apunten que el maquinista, que figura entre les víctimes mortals, va rebre notificacions per moderar la velocitat fins a dues ocasions.
El tren Celta, que realitzava el recorregut entre Vigo i Oporto va descarrilar cerca de l’estació d’O Porriño en un tram recte. El sinistre va provocar la mort de tres persones i un total de 27 persones van resultar ferides.