Un tren de Rodalies s'ha passat de frenada i només dos vagons han quedat a l'andana, tal com ha denunciat aquest dilluns una usuària de Twitter. Segons aquesta versió, un tren direcció Manresa i amb aturada a totes les estacions ha arribat a Viladecavalls (Vallès Occidental) cap a les 14.30 hores — on "accelera en lloc de frenar". Així doncs, "només els dos últims vagons queden dins de l'andana". "Unes vuit persones anem en els primers vagons i no podem anar a la part de darrere", ha afegit la denunciant.
Quina ha estat la solució de Renfe? Dir a les persones afectades que viatgin fins a la següent estació i que allà pugin al tren de tornada, tot i que a Viladecavalls només atura un tren cada hora. "Els hi diem que facin marxa enrere, que no podem perdre una hora per culpa seva", ha explicat la usuària. La cosa només ha fet que anar a pitjor: "Ens obren la porta i saltem a les pedres relliscoses". "Caminem per la vora de la via (des del túnel). Seguim relliscant amb les pedres i encreuant els dits perquè no arrenqui fins que tots hàgim pujat a l'andana... però arrenca", ha relatat. Sense dubte, una experiència perillosa.
La resposta de Rodalies
Davant d'això, fonts de Rodalies han confirmat els fets a ElNacional.cat i han comentat que "ha estat una errada en el moment d'estacionar-se". "S'analitzarà i es prendran les mesures perquè no torni a succeir", han assegurat. A partir d'aquí, s'han limitat a afegir que "és un fet totalment puntual". "Diàriament, circulen mil trens al dia a Rodalies i aquest tipus de situacions són esporàdiques", han resolt.
Tot això ha passat el mateix dia que el govern espanyol ha demanat disculpes pels retards a Rodalies, però ha dit que són pocs. La secretària general de Transports, María José Rallo del Olmo, ha defensat que només un 6% dels trens arriben amb retard — mentre que el 94% ho fan de manera puntual. Així ho ha afirmat en la comissió de Transports del Congrés, on ha instat la Generalitat a reactivar el grup per al traspàs de la titularitat de Rodalies i ha reiterat que "de les 1.000 circulacions al dia, 940 són puntuals". "És veritat que sempre crida més l'atenció quan hi ha una incidència que quan els trens són puntuals, però és una minoria dels casos", ha afegit.