Després de gairebé cinc mesos d'alteracions, les línies R14, R15, R16 i R17 recuperaran el servei entre Tarragona i Barcelona a partir del 3 de març a les 15 hores, després de l’actuació al túnel de Roda de Berà. De moment, els trens no s'aturaran a la parada de Sant Vicenç de Calders fins al 25 de maig per les obres que hi ha en aquesta estació. Per garantir la mobilitat, Renfe posarà un servei alternatiu per carretera entre Torredembarra i Sant Vicenç. A partir del primer dilluns del mes de març, aquestes línies recuperaran el seu itinerari habitual per la costa amb una ampliació de l'oferta: entre Tarragona i Barcelona passarà d'entre 31 i 32 trens diaris a 34 i 35 per sentit. L'interval de pas entre ciutats serà d'un màxim de 30 minuts els dies laborables, fet que reduirà els temps d'espera en comparació a abans de les obres. 

Pel que fa al servei de l'R13, també patirà afectacions i per mantenir la connectivitat amb Valls, es prestarà un servei de llançadora des de la Plana de Picamoixons. Així doncs, els usuaris que vulguin arribar a Barcelona hauran de fer transbord a un tren de Rodalies. A les hores punta, Renfe incrementarà el servei per carretera entre Valls i Barcelona passant per Roda de Mar. A més, el servei de l'R13 entre Lleida-Pirineus i Barcelona que passa per Valls s'integrarà a l'R14 per Reus. Amb tot, la recuperació de les freqüències habituals no s’aplicarà fins al setembre.

Director Rodalies Antonio Carmona
El director de Rodalies, Antonio Carmona, i la subdelegada del govern espanyol, Elisabet Romero, a la reunió amb alcaldes i representants del territori / ACN

Recuperació progressiva de les línies

L'R15 entre Barcelona, Reus i Riba-roja recuperarà l'oferta de 6 trens diaris per sentit, i s'incorporaran tres combois per sentit per arribar fins als 20 o 21 diaris. Per la seva banda, l'R16 entre Barcelona, Tortosa i Ulldecona recuperarà l'oferta de 10 trens diaris per sentit i es mantindrà el sentit Avant Tortosa - Camp de Tarragona - Barcelona amb un tren per sentit al dia. Per acabar, l'R17 entre Barcelona i Salou-Port Aventura també recuperarà l'oferta de 4 trens en sentit sud i 6 trens en sentit nord. 

Pel que fa als serveis de Rodalies, tots els trens de l'R2 entre Sant Vicenç i Barcelona, excepte el primer i l'últim, seran semidirectes, i es millorarà la relació entre Barcelona, Castelldefels i Granollers (Barcelona) durant els dies laborals i en hora punta. Les obres per adequar l'estructura del túnel de Roda de Berà a l'ample internacional, que han comptat amb una inversió de 16 milions, van començar l'1 d'octubre, i la seva finalització total estava prevista per a aquest març, per la qual cosa s'han allargat els treballs a l'estació, malgrat poder recuperar el servei en la majoria de les línies.

Interrupció total l'1 i el 2 de març

D'altra banda, i amb motiu de les obres en la infraestructura que Adif està realitzant per a la renovació de les connexions nord i sud de l'estació de Sant Vicenç de Calders, es produirà la interrupció total de la circulació de trens en aquesta estació, el cap de setmana de l'1 i 2 de març, abans de reprendre el servei. Renfe oferirà fins a 2.650 expedicions per carretera durant la interrupció total de la circulació ferroviària: l'R2 sud iniciarà i finalitzarà el servei a Cunit, l'R4 al Vendrell i els trens regionals no circularan entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona. Finalment, el matí del dilluns, 3 de març, es realitzaran simulacions comercials en la nova infraestructura per comprovar el funcionament correcte de les instal·lacions.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!