TV3 i Catalunya Ràdio seran els primers a integrar continguts en català al servei de veu Alexa d’Amazon. Així ho ha explicat a l'ACN, el director de Mitjans Digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Saül Gordillo, qui ha desgranat que la portada de Mònica Terribas, l’últim butlletí de Catalunya Informació i els titulars del Telenotícies vespre són alguns dels continguts que es podran escoltar a Alexa. Gordillo ha dit que "els mitjans públics són capdavanters a Catalunya amb la presència de continguts informatius de qualitat al servei de veu d’Amazon, i que gràcies a TV3 i Catalunya Ràdio els usuaris d'aquest 'smart speaker' podran consumir informació en llengua catalana".

Els usuaris del nou servei de veu Amazon Alexa podran posar-se al dia de les darreres notícies directament amb la veu, sense necessitat d’escriure o tocar cap pantalla. La manera de conversar amb Alexa, és a través d’uns altaveus intel·ligents, alguns dels quals tenen pantalla i mostren vídeos. L’usuari li demana notícies i el dispositiu les hi ofereix en funció d’una elecció prèvia.

Dins l'oferta de continguts disponibles per a l'usuari en el llançament del servei, n’hi haurà de TV3 i Catalunya Ràdio. Concretament, els usuaris hi trobaran els titulars del 'Telenotícies vespre', l'últim butlletí de Catalunya Informació, la portada de Mònica Terribas i la previsió del temps. Seran els únics continguts disponibles en català en el llançament del servei d’Amazon.es. Aquests continguts estaran disponibles a través del que Amazon Alexa anomena 'skills', i n'hi haurà una per a cada contingut ofert. És a dir, l'usuari haurà de buscar la 'skill', que es diu 'TV3-Titulars Telenotícies Vespre' i afegir-la, i el mateix amb la resta de continguts oferts. 

Voluntat d'innovar

Aquesta estrena respon a la voluntat de la CCMA d’innovar i ampliar l’accés als continguts de TV3 i Catalunya Ràdio a les noves plataformes tecnològiques. Els assistents virtuals tenen la capacitat d'interactuar amb la veu, reproduir música o podcasts, recordar esdeveniments de l’agenda o proporcionar informació de servei a temps real. 

Gordillo ha assenyalat que l'objectiu és "normalitzar la presència del català" amb aquesta nova eina, "que cada cop tindrà més creixement". Ha indicat que des dels mitjans públics "s'ha d'intentar que hi hagi contingut en català de rigor i qualitat, i que els usuaris de Catalunya o d'arreu del món que vulguin consultar noticies i serveis en català tinguin aquests continguts".

Segons Gordillo, els mitjans públics han de ser motor d'innovació i una referència i, "com a sector públic, han de tirar del carro" i ho han fet, ha recordat, amb el podcast a Spotify i ara amb Alexa i ho seguiran fent amb totes les plataformes que puguin. "La idea és que cada cop més gent ens consumeixi i ens consulti a les nostres webs i aplicacions. Com a mitjans públics tenim l'obligació que la presència del català estigui representada i hi hagi continguts a totes els plataformes externes que vagin apareixent".