Aquest dimarts, la segona jornada de vaga dels tripulants de cabina de Ryanair ha deixat retards i dues cancel·lacions a l'aeroport del Prat. Segons ha informat USO, sindicat que convoca les protestes juntament amb Sictpla, fins a les 9:00 hores els vols suspesos realitzaven els trajectes Barcelona-Londres i Londres-Barcelona. També s'han registrat quatre retards. En canvi, fins al moment, a Girona les protestes no han afectat cap vol a primera hora del matí, de manera que no s'han registrat ni cancel·lacions ni retards.
Pel que fa al conjunt de l'Estat espanyol, la ciutat més afectada ha estat Màlaga, amb 10 vols amb retards. A Palma s'han registrat quatre retards i a Madrid i Alacant, tres. A Sevilla, Eivissa i Santiago de Compostel·la ha sortit o arribat amb retard un vol a cada aeroport, i a València, cap. La vaga podria afectar els onze aeroports espanyols on opera Ryanair: Madrid, Màlaga, Sevilla, Santander, Alacant, València, Barcelona, Girona, Santiago de Compostel·la, Eivissa i Palma.
Primera jornada de vaga
El passat dilluns va començar la primera jornada de vaga de la nova sèrie de protestes convocades pels sindicats USO i Sictpla. El còmput final de la jornada va ser de deu vols cancel·lats i 233 que van circular amb retard a tot l'Estat espanyol. Des d'USO es va fer una nova crida a l'aerolínia perquè s'assegui a negociar, però fins al moment la companyia s'hi ha negat.
El secretari de comunicació d'USO, Pau Ibarzábal, va insistir en la necessitat d'asseure's a negociar un conveni col·lectiu estatal i va mostrar la seva "decepció" amb el paper jugat pel govern espanyol, especialment pels serveis mínims decretats. Els serveis mínims decretats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana en alguns casos protegiran fins al 85% dels vols programats per la companyia, el que per a Ibarzábal, és "abusiu".
En el que portem d'estiu aquest 2022, les protestes dels tripulants de cabina han marcat el tràfic aeri de l'Estat. Tanmateix, malgrat l'afectació de les protestes, l'aerolínia irlandesa segueix girant l'esquena a les propostes de negociació dels seus treballadors. Davant la negativa constant, el passat 27 de juliol van anunciar sis mesos de vagues, des del 8 d'agost fins al 7 de gener de 2023, amb aturades de dilluns a dijous. Tot plegat per aconseguir un conveni col·lectiu signat sota la legislació espanyola, després que l'empresa tanqués amb CCOO un acord sobre salaris, rosters (quatre dies en actiu seguits de tres lliures) i complements dels tripulants de cabina espanyols.