El Vaticà ha revelat la causa de la mort del papa Francescun ictus cerebral que li ha causat un coma i una insuficiència respiratòria irreversible. Així consta en el certificat de defunció, signat pel director de Sanitat i Higiene de l'Estat de la Ciutat del Vaticà, Andrea Arcangeli, que també certifica que la mort s'ha produït a les 7:35 hores d'aquest dilluns 21 d'abril en el seu apartament, la residència vaticana Casa Santa Marta.

🔴 Mor el papa Francesc, DIRECTE | Reaccions i última hora del Vaticà
 

Francesc ha mort després de més de dos mesos patint uns problemes respiratoris greus que l'han obligat a romandre ingressant a l'hospital Gemelli de Roma durant 38 dies, fins al passat 23 de març. Segons el seu historial, havia patit un episodi d'insuficiència respiratòria aguda per una pneumònia bilateral microbiòtica, així com una bronquitis múltiple, hipertensió i diabetis. Ara, la defunció ha estat constatada mitjançant un electrocardiograma. "Declaro que les causes de la mort segons la meva ciència i consciència són les indicades", es llegeix en el butlletí.

El testament del Papa

El Vaticà també ha publicat el testament de Francesc, en el qual deixa clar la seva voluntat de ser enterrat en una capella a la basílica romana de Santa Maria la Major i en una tomba senzilla. "Sol·licito que el meu sepulcre sigui preparat en el nínxol de la nau lateral entre la Capella Paulina (Capella de la Salus Populi Romani) i la Capella Sforza de la citada Basílica Papal com s'indica en el document adjunt. El sepulcre ha d'estar a la terra; senzill, sense decoració particular i amb l'única inscripció: Franciscus", s'hi llegeix.

Datat el 29 de juny del 2022, el testament afegeix: "Sentint que s'apropa el final de la meva vida terrenal i amb viva esperança a la Vida Eterna, desitjo expressar la meva voluntat només respecte al lloc de la meva sepultura. Sempre he confiat la meva vida i el meu ministeri sacerdotal i episcopal a la Mare del Nostre Senyor, Maria Santíssima. Per això, demano que les meves restes mortals descansin en espera del dia de la resurrecció a la Basílica Papal de Santa Maria la Major".

 

 

"Desitjo que el meu últim viatge terrenal conclogui precisament en aquest antic santuari marià on he anat a orar a l'inici i al final de cada viatge apostòlic per manifestar amb confiança les meves intencions a la Mare Immaculada i agrair-li la seva cura dòcil i maternal", agrega. També indica que les despeses per a la preparació del seu enterrament siguin cobertes per la suma del benefactor que ha disposat i que serà "entregada a Santa Maria la Major i de la qual he donat instruccions oportunes a monsenyor Rolandas Makrickas, comissionat extraordinari del Capítol Liberià".

Francesc conclou les voluntats demanant: "Que el senyor concedeixi la recompensa merescuda als qui m'han estimat i continuaran orant per mi". "He oferit al Senyor el patiment que s'ha fet present en l'última part de la meva vida per la pau en el món i la fraternitat entre els pobles", termina el testament.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!