Des del mes de setembre i fins al 2026 ja es podrà volar de forma regular durant tot l'any entre l'aeroport d'Andorra – La Seu d'Urgell i el de Palma de Mallorca. Així ho ha anunciat el govern d'Andorra que ha detallat que la decisió respon a "l'èxit" assolit durant la prova pilot de connexió amb Palma de la temporada d'hivern passada, on s'ha arribat a una mitjana d'ocupació dels vols del 70%. L'adjudicació dels vols s'ha fet per concurs a Air Nostrum (Iberia Regional) i els vols començaran a partir del 28 de setembre. L'horari anirà fluctuant en funció de la temporada, i els dies que es podrà volar seran els divendres i diumenges a l'hivern —entre novembre i març— i els dissabtes i dimarts a l'estiu (setembre-octubre).
Connexions setmanals
El govern d'Andorra ha decidit apostar per dinamitzar l'aeroport alt urgellenc per tal de diversificar les opcions per connectar Andorra amb l'exterior, oferir noves oportunitats al sector turístic i aportar valor afegit a tota la zona del Pirineu. Pel que fa al concurs d'adjudicació té un segon bloc on el govern andorrà també ha adjudicat les aportacions econòmiques per continuar oferint el vol a Palma de Mallorca tot el 2025 i 2026, així com la connexió amb Madrid, que finalitza el contracte enguany. L'oferta dels vols per a l'any 2025 i 2026 serà exactament la mateixa que l'actual en el cas del vol a Madrid —dues connexions setmanals el divendres i el diumenge— i en el cas de Palma de Mallorca els dies dels vols seran diferents en funció de la temporada d'estiu o hivern i s'està en procés de validació.
En relació amb l'operativa comercial, s'especifica que és una cosa que impulsa la companyia. De fet, la venda de bitllets es farà dins dels circuits i aliances ja teixides per la companyia, a través de la seva pàgina web. En aquest sentit, la companyia ja ha comunicat que el preu del bitllet costarà a partir de 56 euros per vol, en el cas de Palma, amb un descompte del 75% per als residents que viuen a les Illes Balears i que aplica l'estat espanyol per a totes les operacions aèries que es fan des dels aeroports balears cap a l'estranger. El vol de Madrid tindrà un cost a partir de 63 euros. L'executiu andorrà oferirà un màxim d'1,6 milions d'euros anuals què permeti assegurar la viabilitat econòmica de l'explotació d'aquests vols. Aquesta xifra es podrà veure reduir en funció de l'ocupació real de les rutes a Madrid i Palma. El cost econòmic dels vols a Palma durant els primers tres mesos de l'any seran assumits íntegrament per la companyia aèria sense cap cost addicional pel govern andorrà.
Ocupació mitjana del 70%
Durant la temporada d'hivern, el vol entre La Seu d'Urgell i Palma de Mallorca ha transportat 2.594 passatgers amb una ocupació mitjana de tots els vols d'un 70%. El pic d'ocupació va ser del 94% durant el mes de febrer quan hi va haver una mitjana del 81%. Pel que fa a la ruta amb Madrid, ha seguit creixent anualment en ocupació amb una demanda alta en temporada d'hivern i mitjana però estable en la resta de temporades. En concret, té una ocupació mitjana del 52% i enguany ha transportat 4.500 passatgers.