La Generalitat ha decidit seguir endavant amb el decret que va pactar amb els taxistes. En una reunió a la seu de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, el conseller Damià Calvet ha informat els representants dels treballadors dels VTC que el Govern no té intenció de fer marxa enrere i que es manté l'acord per establir un temps mínim de precontractació de 15 minuts i prohibir la geolocalització per a aquest tipus de servei.
Segons han explicat els portaveus, els conductors rebutgen el decret i continuaran amb les protestes.
Els VTC traslladaran aquest dimarts la pressió a la plaça Sant Jaume, on entregaran les firmes recollides de forma presencial i via online abans que es produeixi la firma del decret. "Si l'acord surt endavant, ja veurem què decidim", assenyalaven el portaveu Carles Segarra.
"La intenció no és que desapareguem sinó conviure i treballar ordenadament", ha afirmat Delgado, que ha valorat positivament la trobada, en què Calvet els ha deixat clar que aquest dimarts se signarà el decret però que s'està treballant en un projecte de llei on es tindrien en compte tots els sectors implicats.
En qualsevol cas, Delgado ha valorat que se'ls hagi rebut i ha destacat que ha vist "predisposició" a la Generalitat per buscar una solució, encara que aquesta "no serà immediata però sí amb futur". "Serà una regulació amb pros i contres en un sentit i un altre i d'una manera viva comptant amb les necessitats de l'usuari, dels treballadors VTC i del sector del taxi", ha explicat la conductora.
Segons fonts de l'empresa Vector Ronda, Calvet ha pres aquesta decisió malgrat que els seus representants li han comunicat la intenció d'acomiadar un miler de treballadors si el decret continua vigent. En efecte, la principal empresa de VTC a Barcelona ha presentat aquest matí als serveis territorials de la Generalitat el primer tràmit formal per iniciar un ERO als conductors assalariats.
El departament de recursos humans "es veu obligat" a prendre aquesta decisió perquè la promulgació de manera imminent d'una nova regulació restrictiva d'aquests serveis en compromet la "viabilitat econòmica".
Les mateixes fonts indiquen que altres empreses de VTC que actuen a Barcelona estarien a punt d'iniciar el mateix procés d'acomiadament. Si es fes efectiu, uns 4.000 conductors anirien a l'atur, 3.800 treballadors directes i al voltant d'un centenar d'indirectes.
Com a mesura de protesta, els conductors planejaven acampar aquesta nit a la plaça de Sant Jaume. A més, els treballadors continuaran ocupant dos carrils de la Diagonal amb els seus cotxes almenys fins dimarts.
Els portaveus dels conductors també han explicat que aquest dilluns s'han reunit amb el secretari general de l'UGT a Catalunya, Camil Ros, qui els ha traslladat el seu suport i que intentaran concretar trobades amb els Departaments d'Economia i Treball i amb partits polítics.
Foment demana un acord a tres bandes
Segons ha pogut saber El Nacional, Foment del Treball ha demanat al Govern un "acord amb totes les parts". La patronal presidida per Josep Sánchez Llibre proposa que la regulació no es faci via "decret sinó via projecte de llei".