L'acord polític al qual ha arribat el sindicat de taxistes Élite Taxi amb ERC, Junts, PSC i la CUP per exigir un nivell mínim de B2 de català a taxistes i VTC, està sent criticat per aquests darrers. Les VTC tradicionals han assenyalat que "s'imposin noves restriccions discriminatòries al conjunt de les VTC", en referència a aquest nivell de català. Han afirmat que es tracta d'un "pedaç normatiu i innecessari". Així ho ha recollit en un comunicat l'Associació VTC-Gran Turisme de Catalunya. L'entitat assegura que en altres "circumstàncies no imposades" no s'hi haurien oposat, però mostren la seva incomprensió pel fet que s'aprovi "per la porta per darrere" pocs dies abans de l'inici del MWC i a instàncies del sector del taxi.

Les VTC tradicionals, que deixen entreveure possibles mobilitzacions durant el Mobile, insisteixen a diferenciar-se dels de plataforma (treballen per Cabify o Bolt, entre d'altres) i avisen que es poden perdre congressos per l'"l'excés de zel en les inspeccions". A més de les inspeccions, les VTC tradicionals no estan satisfets amb l'acord per fer que el títol B2 de català sigui un requisit obligatori per als conductors d'aquests vehicles. Segons l'associació, aquest requisit "no té cap lògica" i rebutgen exigir aquesta titulació a professionals amb anys d'experiència i que "en el 95% dels casos" estan enfocats a clients internacionals a qui s'adrecen en anglès. La patronal denuncia que "s'està fent el forat per enterrar definitivament un subsector de la mobilitat" i que és "bàsic" per a l'economia de Barcelona, especialment, com a ciutat on se celebren molts congressos. 

Élite Taxi celebra l'acord

Per altra banda, Élite Taxi ha celebrat el pacte al qual han arribat amb els partits esmentats. Tanmateix, el passat dijous, el portaveu del sindicat, Tito Álvarez, va subratllar que aquest era un "principi d'acord" i que està condicionat a l'aprovació dels pressupostos de la Generalitat. 

El portaveu del sindicat va precisar que l'acreditació del català serà per a noves llicències, tot i que la voluntat d'Élite Taxi era que fos amb caràcter retroactiu, "amb algunes excepcions", ha apuntat. D'aquesta manera, segons va indicar, es modificarà la llei del taxi de 2003 per canviar el requisit de B1 pel de B2 i que les VTC incorporin una credencial que obligui al nivell B2 de català. Álvarez va admetre estar "molt content" després de la reunió i considera que suposarà una millora de la qualitat del nivell del servei en general a Catalunya: "Qualsevol no podrà portar persones com està passant ara". 

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!