Tothom parla de ChatGPT, una eina que, encara que pot acabar convertint-se en mer entreteniment si no s'espavila amb serietat, disposa d'un potencial disruptiu que fa, per exemple, que fins a Bill Gates es fixi en ella. Els seus creadors llançaran una versió de pagament de la mateixa.

 

Per 20 dòlars al mes

La versió de pagament i la que ja treballen els creadors de la joguina global de les últimes setmanes costarà uns vint dòlars al mes segons han anunciat ja els responsables de OpenAI. El llançament no suposarà que la versió gratuïta desaparegui i, així, per animar els usuaris a decidir-se per l de pagament, han detallat fins a tres avantatges que justificarien la contractació: qui pagui la quota, tindrà accés preferent fins i tot en moments d'alta demanda, el text que se sol·licita es lliurarà amb més rapidesa i, finalment, tindrà lliure accés a una sèrie de "millores" que pensen introduir "ben aviat" però que no es concreten. Per si mateix, els nois de OpenAI han engiponat una llançament perfecte i similar, en la seva tècnica, al que feien les editores de cromos no fa tants anys: t'adreces al teu públic objectiu (nens en aquell cas i gestors de websites que no saben escriure i tampoc no estan disposats a pagar ningú perquè ho faci en aquest), els regales una mostra de producte i, quan has fet que el que vens els encanti, comences a cobrar-los per això.

 

Les dades són fonamentals

La Intel·ligència Artificial, com diu Bill Gates, és una tecnologia disruptiva, però Xat GPT no deixa de ser una versió millorada d'una cosa que funciona des de fa molts anys. El canvi deriva d'una circumstància, això sí: ara es posa al servei del que molts pretenen sigui el chatbot definitiu un sistema d'autoaprenentatge que no és cap altra cosa que una base de dades que creix en cada interacció amb un usuari. Al final, és allò de sempre: els sistemes d'intel·ligència artificial són més o menys vàlids segons és d'ampli el volum de dades que manegen.