Quin objectiu té la UE en relació amb els serveis públics i la seva disponibilitat online? Doncs, ni més ni menys que aconseguir que, d'aquí a set anys, no n'existeixi un de sol que no es pugui realitzar online. Amb tot, falta molt encara per aconseguir-ho. El 2030, si els plans dels jerarques de la UE es compleixen, no has de tornar a trepitjar ni el teu ajuntament, ni una oficina de qualsevol altra administració si no vols fer-ho.

 

 

Informe

Segons el XX Informe eGovernment Benchmark de la UE, que ha estat realitzat per Capgemini, IDC i el Politècnic de Milà el nivell de maduresa digital dels diferents països que integren la UE assoleix el 70%. Quins països europeus –de la UE o no- són els més ben posicionats? Malta, amb un 96% i Estònia, amb un 92%. En tercer lloc queda Islàndia, amb un 88. El país europeu pitjor posicionat és Macedònia, amb 35. Fins i tot Kosovo, amb 41, el supera. Albània, amb 45 tampoc no aprova i Sèrbia (56), Xipre (53) i una sorprenent Suïssa (57) tampoc no arriben al sis.

I Espanya?

A Espanya només aconseguim ocupar el dotzè lloc amb un 79%. Estem, això sí i segons l'informe, per davant de França (70), Itàlia (61) i Alemanya (64), però darrere de Portugal i Noruega (80) i d'Holanda i Dinamarca (85). El rànquing es basa en paràmetres com la disponibilitat d'informació online, el nivell de transparència del Govern en relació amb el tractament de dades personals i la possibilitat que, cada ciutadà d'un país concret, té d'utilitzar els serveis online en un altre país. En tot l'espai de la UE, un 84% dels serveis governamentals està disponible online, però només un 49% són accessibles per a usuaris transfronterers. Per què? Perquè només el 25% de les web permet la identificació electrònica transfronterera. Existeix, per tant, un ampli marge de millora. S'aconseguirà l'objectiu fixat per a 2030?