Per viatjar a classe business només hi ha un secret: estar disposat a pagar el sobrecost que implica fer-ho. Malgrat això, i segons indica Skyscanner, un dels portals de reserves aèries amb més usuaris del món, un 25% dels passatgers creu que, per fer-ho sense pagar de més, n'hi ha prou amb vestir de manera prou elegant. La dada procedeix d'una enquesta realitzada per One Poll per a Skyscanner durant aquest estiu.

 

Millor formar part d'un programa de fidelització

Si la intenció del viatger és no pagar el sobrecost que es deriva de viatjar en una classe que ofereix comoditats superiors als seients convencionals, una de les millors estratègies és formar part d'un programa de fidelització. De vegades, indicar quan es reserven els bitllets que es tracta d'una ocasió especial (aniversari, lluna de mel o similar) pot implicar alguna deferència per part de l'aerolínia, però en comptats casos suposa que s'assigni al passatger un seient business com a gest de cortesia. A l'enquesta, un 35% dels viatgers indicats va assenyalar que arribar tard al vol o esperar a l'últim minut per facturar pot ajudar a aconseguir millors seients, però des de Skyscanner són clars: l'únic que garanteix ser procedent així és que les teves possibilitats de perdre el vol creixin exponencialment.

Amb què antelació cal arribar a l'aeroport?

A l'enquesta, també s'indica que el 52% dels viatgers participants indica que el correcte abans d'agafar un vol internacional és arribar entre una i dos hores abans de la sortida. A Skyscanner corregeixen aquesta creença: si el vol és nacional, cal arribar, com a mínim, una hora i mitja abans. I si es tracta d'un vol de llarga distància, el correcte és presentar-se a l'aeroport tres hores abans. Anar amb nens, descomptant incomoditats i mals de cap, no garanteix seients millors o més propers a la sortida. De fet, un menor no pot ser mai a prop dels seients que coincideixen amb les sortides d'emergència. Fins i tot si han contractat aquests seients seran ressituats.