El pagament ajornat, i molt més encara en èpoques d'inflació elevada com les actuals, és un factor que ajuda a concretar decisions de compra a cada vegada més consumidors. Així ho demostra l'Informe Ayden de Métodos de Pago 2023. En ell, al costat d'altres dades, s'indica que en 57% de les empreses comercials espanyoles que ofereixen ja sistemes d'aquest tipus han vist, després d'incorporar-los, com les seves vendes creixien.
Més de la meitat dels consumidors paga compres a terminis
En l'estudi, s'indica també que el 55% dels consumidors espanyols admet haver utilitzat aquesta modalitat de pagaments. Igualment, s'assenyala que, quan s'utilitzen, és en realitzar compres d'electrodomèstics, electrònica i automoció. No és estrany, ja que són, precisament, aquests tres sectors aquells en els quals es realitzen compres de més import i, també, en els quals resulta més difícil planificar. En els tres, les decisions de compra solen estar vinculades a contingències com a avaries i necessitats sobrevingudes.
Paguem prioritàriament amb targeta
A data d'avui, i segons l'informe, un 82% dels espanyols utilitza les seves targetes de dèbit o crèdit com a opció pagament prioritària. Amb elles, la decisió de pagar a crèdit implica haver d'assumir el pagament d'interessos, una cosa que els operadors comercials eviten sovint si l'ajornament es contracta amb ells. El pagament amb targeta, això sí, no és una opció excloent ja que, d'entre el miler de consumidors i les més de quatre-centes empreses amb cent o més empleats que ha participat en l'estudi que ha impulsat la plataforma financera Ayden, un 62% indica que paga també amb efectiu i un 54% que utilitza PayPal.