De moment, com sempre que s’inicia un projecte, s’ha activat el procés de licitació d’obres, que contempla una inversió total de 66 milions d’euros per a, expliquen des del Departament de Territori de la Generalitat, “modernitzar tecnològicament l’actual sistema” de senyalització i, alhora, “incrementar la velocitat comercial, possibilitar un augment de l’oferta, afavorir la fiabilitat del sistema i millorar el servei a les persones usuàries”. De cara a futur, l’objectiu és molt més ambiciós: convertir la L4 en una línia apta per sistemes de conducció automàtica. A Barcelona, un 25% de la xarxa de Metro funciona amb trens de conducció autònoma.
L’obra tindrà una durada de cinc anys
La línia 4 discorre entre les estacions de la Pau i Trinitat Nova, té una longitud aproximada de 16,5 quilòmetres, disposa de 22 estacions i compta actualment amb una flota d’una vintena de trens en hora punta. Cada any, aquesta línia dona servei a 56,4 milions de viatgers. Les obres que ara es liciten tenen com a objectiu dotar l’L4 d’un sistema de senyalització i control dels trens amb unes funcionalitats que permeten incorporar la conducció automàtica i preparar l’equipament de la línia per a una possible futura operativa sense conductor. D’aquesta manera, s’aconsegueix equiparar l’L4 a la resta de línies convencionals de metro de la ciutat.
Treballs
L’actuació inclou tasques a l’interior dels túnels, a les sales tècniques destinades als equips de senyalització, al centre de control i al material a bord del tren. A més de la renovació del sistema de senyalització, està previst instal·lar quatre nous aparells de via entorn de les estacions de Maragall, Urquinaona, Selva de Mar i la Pau, per a millorar l’operativitat de la línia. El nou sistema de senyalització incrementarà la velocitat comercial de la línia i possibilitarà l’augment de la flexibilitat operativa. L’actuació proporciona també eines més eficients per al manteniment, la diagnosi d’avaries i la resolució d’incidències.