Mitjançant una inversió de 25,85 MEUR, la Generalitat ha adquirit 1.007 vehicles en la modalitat d’arrendament sense opció de compra, 820 dels quals són models d’etiqueta ambiental de zero emissions i 187, de combustió. Aquest és el resultat de la licitació per renovar la flota de vehicles del parc mòbil públic terrestre del Govern, que ha dut a terme la Comissió Central de Subministraments, òrgan de contractació de béns i serveis comuns adscrit al Departament d’Economia i Hisenda. Així, el 81% dels nous vehicles adquirits per l’administració catalana són elèctrics i híbrids endollables. Els nous vehicles, que inclouen motos, turismes, vehicles de càrrega i de transport, tot terrenys i tot camins, serviran per substituir els contractats els anys 2017 i 2018, a mesura que finalitzi la seva vigència, i per cobrir noves necessitats detectades. S’aniran incorporant gradualment al parc mòbil de la Generalitat entre els anys 2024 i 2026. Els 187 vehicles de combustió adquirits, expliquen des de la Generalitat, “estan justificats per raons tècniques i operatives”.
Empreses
Les empreses adjudicatàries són Alphabet España Management (Alphabet), Movilidad Urbana Sostenibles (Movus), Empresa Monforte (Monforte), Arval Service Lease (Arval) i Inquieto Moving Attitude (Inquieto), que han presentat ofertes per a 26 dels 29 lots que van sortir a licitació el mes de febrer. El descompte obtingut de l’import d’adjudicació (43 MEUR) en relació amb l’import de licitació, dels 1.007 vehicles adjudicats, és d’un 40%.
Diferents departaments
Els vehicles incorporats es destinen a renovar la flota d’onze departaments de la Generalitat i de dotze entitats del sector públic. La iniciativa s’emmarca en l’Acord de Govern del 3 d’octubre, que va aprovar el Pla de transformació progressiva del parc mòbil públic terrestre de la Generalitat cap a un model de zero emissions l’any 2027 i l’ampliació i millora de la xarxa territorial de punts de recàrrega públics. Tot plegat, apunten des de l’administració catalana, “respon al compromís del Govern amb les polítiques d’eficiència energètica i mediambientals derivades del Pacte Verd Europeu (European Deal Green), per reduir les emissions del sector del transport” i preveu implementar el projecte "en quatre fases i durant un període de 4 anys”.