Que Amazon és la botiga global està fora de dubtes i, per això, a ningú no li hauria de sorprendre la dada –certament inquietant per la seva proximitat al 100%- que revela l'estudi Hàbits de Consum de Nadal 2023 que ha elaborat l'agència especialitzada en full digital commerce Elogia: el 87% dels consumidors que decideixi comprar en marketplaces els regals de Nadal elegirà Amazon.

Més de 200 euros de despesa mitjana
La situació de crisi no frena el consum. Així, segons aquest mateix estudi, la despesa mitjana per consumidor assolirà els 218 euros, tant a la xarxa com en botigues físiques. Els qui més compren són els joves, ja que els enquestats amb entre 18 i 24 anys són els que més reconeixen la seva intenció de gastar-ne més en aquestes dates. Ho indica així un 47% dels enquestats d'aquesta franja d'edat. Tanmateix, la seva despesa mitjana és lleugerament inferior al de la mitjana: es queda en 190. A partir dels 35 anys, ja se superen els 200 euros i, amb més de 54, passa de 245.
Més per Nadal que en el Black Friday
Aquest nadal, el 46% d'usuaris declara que gastarà més diners en les compres nadalenques que en les de Black Friday, especialment els més més grans. Mentre que el 31% considera que la despesa serà similar i el 23% va declarar que tenia pensat gastar més en Black Friday (significativament més les dones i els joves).