L'IA es cola a tots els sectors, també el dels recursos humans. L'última en admetre que farà servir aquesta tecnologia en el seu departament de gestió de personal ha estat Acciona. La multinacional espanyola vol fer-la servir per automatitzar una part de la seva divisió de Recursos Humans.

 

Què planegen?

No és que ho planegin: és que ja estan en això. L'empresa d'infraestructures i energies renovables utilitza tecnologia Google Cloud per automatitzar mitjançant un assistent virtual capaç de processar llenguatge natural part de la seva gestió quotidiana de recursos humans. Ho fan, expliquen, per alliberar els empleats de l'àrea de "tasques rutinàries i repetitives" i permetre, expliquen, "que se centrin en tasques de valor afegit". És, amb tot, l'explicació habitual quan una empresa emprèn un canvi d'aquesta índole.

Com funciona?

Disposen d'un chatbot amb el qual es pot contactar per telèfon o mitjançant sistemes de missatgeria instantània. De moment, respon consultes de tota mena sobre vacances, permisos, baixes i similars. El 90,33% de les converses s'ha completat amb èxit, però des de la direcció d'Acciona adverteixen que sempre tindran un humà supervisant el procedir del chatbot. Més d'un, haurà agraït no haver de demanar-li les vacances al seu cap i solucionar tot via IA.